سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار تهران بیان کرد:

افزایش کرایه ها کمتر از نرخ تورم است

معاون شهردار تهران با پرداختن به افزایش 25 درصدی کرایه تاکسی ها در سال 93گفت: در افزایش نرخ کرایه تاکسی هم منافع شهروندان و هم منافع تاکسیرانان به یک میزان سنجیده و در نظر گرفته شده است .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره تصویب افزایش25 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال 93 گفت : برابر اعلام بانک مرکزی تورم در این سال ها بالغ بر 30 درصد بوده است و چنانچه در اقلام خاصی تورم را بررسی کنیم نزدیک به 100 درصد افزایش تورم را شاهد هستیم .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکسی وسیله نقیله ای است که رانندگان با هزینه شخصی آن را خریداری کرده و هزینه های جانبی آنها نیز بر عهده خود رانندگان است، باید تاکسی را از دیگر مدهای حمل و نقلی جدا کنیم چرا که مانند فروشگاهی است که همه سرمایه متعلق به بخش خصوصی بوده و تمامی خدمات جانبی آن نیز بر عهده خود انهاست.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه رانندگان تاکسی حق دارد مانند بقیه مشاغل سطح زندگیش را با نرخ تورم انطباق دهند، گفت : درواقع همیشه رانندگان از حق خودشان گذشته اند و هیچ گاه افزایش کرایه ها با نرخ تورم واقعی منطبق نشده است .

تشکری هاشمی تصریح کرد: با توجه به نرخ تورم،شاید لازم بود تا به نرخ کرایه تاکسی ها بیش از 40 درصد افزوده می شد که با توجه به مصلحت و درک شهروندان این رقم 25 درصد افزایش داشته است .

به گفته وی مردم و رانندگان دو قشری هستند که باید مصلحت و نیازهایشان درک شود.  لذا این رقم یک نقطه تعامل میانی بوده که شورای شهر و شهرداری تهران مد نظر قرار داده است .
انتهای پیام/
 
 
برچسب ها: شهردار ، تهران ، کرایه ، تاکسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.