سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال انتشار ارقام رشد اقتصادی؛

اوضاع "اقتصاد آمریکا" به مراتب بدتر از چیزی است که تصور می‌شود

بازار ساخت و معاملات مسکن در آمریکا با کاهشی محسوس مواجه شده، به طوری که در ماه فوریه نیز شرایط بحرانی‌تر شده است.

به گزاش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از آ.اِر.دِ ، در حالی که شعار رشد ساخت مسکن در آمریکا اشتغال‌زایی و درآمد بیشتر است، اما در واقعیت اوضاع به گونه‌ای دیگر شده است.

بر اساس این گزارش، در ژانویه گذشته، میزان خرید خانه و آپارتمان در آمریکا 16 درصد افت کرد، این در حالی است که در ماه فوریه نیز وضعیت بهتر از ژانویه نبوده است.

کارشناسان، زمستان سرد و طولانی‌مدت امسال را در کاهش معاملات حوزه مسکن از جمله ساخت و ساز، تعمیر و نوسازی و نیز مدرنیزه کردن ساختمان‌ها در آمریکا موثر می‌دانند.

در همین حال مصرف کنندگان و متقاضیان مسکن در این کشور نیز جانب احتیاط را گرفته و کمتر از آنچه که تاکنون انتظار می‌رفت به خرید مستغلات اقدام می‌کنند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم اکنون در تلاش است، تا با جلوگیری از افزایش مالیات‌ها و افزایش حداقل حقوق و دستمزد به 10 دلار، رونق اقتصادی ایجاد کند؛ تلاشی که به نظر نمی‌رسد با نظر اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا روبرو شود.

انتشار اعداد و ارقام موجود از رشد اقتصادی آمریکا نشان از این واقعیت دارد که اوضاع در این کشور به مراتب بدتر از آن چیزی است که اعلام و در موردش صحبت می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.