سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آل اسحاق:ايران برای فعالان اقتصادی اتريشي و اروپایی دروازه طلایی است

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: ایران دروازه طلایی برای فعالان اقتصادی اتریشی و اروپایی محسوب می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ یحیی آل اسحاق که به همراه یک هیات اقتصادی از ایران به اتریش سفر کرده است درباره نتایج این سفر گفت: روابط ایران و اتریش، رابطه ای دیرینه است و نخستین سفارتخانه اتریش در ایران 140پیش و نخستین سفارتخانه ما 130پیش تاسیس شد.
بعد از انقلاب هم در شرایط جنگ و در دوره فعلی تحریم هم هیچ گاه روابط ما با اتریش قطع نشد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه در گذشته طرح های بزرگی از ایران با همکاری اتریشی ها اجرایی شده است و اکنون هم زمینه های همکاری بسیار خوبی وجود دارد افزود: نکته عمده این سفر ان است که نخستین سفر یک هیات اقتصادی ایرانی بعد از اغاز تحریم ها صورت گرفته است.
آل اسحاق با اشاره به اینکه در این سفر ملاقات هایی با رییس ایالتی و دولتی اتریش صورت گرفته است گفت: جلسات خوبی با اتاق های فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی و مسئول کنسول روابط خارجی اتریش در مجلس برگزار شد.
وی افزود: اتریشی ها امادگی دارند و ما هم از آنان برای سفر به ایران دعوت کردیم و قرار است به زودی هیات نسبتا بزرگی از اتریش به ایران بیاید.
وی گفت: در حوزه های مختلف کاری می توان با اتریشی ها همکاری کرد که از جمله می توان به حوزه صنایع نفتی، مسائل محیط زیست، برق و انرژی های بادی و آفتابی و حوزه خودرو و قطعات خودرو اشاره کرد که مذاکرات خوبی در این زمینه صورت گرفت.
وی افزود: یک نکته بسیار مهم این است که ایران دروازه طلایی است برای فعالان اقتصادی اتریشی و اروپایی و اتریش نیز دروازه ای برای ایران جهت دستیابی به بازارهای اروپایی که از ظرفیت های خوبی هم برخوردارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.