سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید وزرای خارجه هند و ایران بر تقویت همکاریهای دوجانبه / ظریف :ایران و هند روابطی هزارساله دارند

موسسه تحقیقاتی آبزرور هند در صفحه توئیتر خود گزارش داد: سلمان خورشید وزیر امور خارجه هند اعلام کرد هند همواره گفته است که ایران نمی تواند غرب آسیا را نادیده بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌خورشید در نشستی که با حضور محمد جواد ظریف در موسسه تحقیقاتی آبزرور در حال برگزاری است افزود: ما در شرایط دشواری در جهان و به ویژه غرب آسیا زندگی می کنیم. بی ثباتی و نتایج نامطلوب در سوریه پتانسیل به وجود آوردن بی ثباتی را در منطقه دارد.

اظهارات وزیر امور خارجه هند قبل از آغاز سخنرانی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره سیاست خارجی این کشور در قبال ثبات غرب آسیا ایراد شد.

گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حال سخنرانی درباره سیاست خارجی ایران در قبال ثبات در غرب آسیا است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی خود در این موسسه اعلام کرد : هند و ایران روابطی هزار ساله دارند و ما اینگونه به تاریخ می نگریم.

ظریف تاکید کرد: ما با چندین قرن تعامل وابستگی عمیقی را تشکیل داده ایم و به این محیط بین المللی از دورنمایی کاملا متفاوت می نگریم که مبتنی بر نفی تسلیم و تحمیل و بر پایه گفتگو و همکاری است.

وی ادامه داد: ما باید چشم هایمان را بشوییم و از منظری جدید به نظام بین المللی بنگریم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: من معتقدم هند و ایران طلایه دار مبارزه برای یک دورنمای متفاوت از روابط بین المللی هستند. امنیت یک کالای مشترک جهانی است و نمی توان آن را تحت تملک خود گرفت بلکه باید آن را تقسیم کرد.

ظریف ادامه داد: چرا ما به منظور برقراری امنیت ، ناامنی را برای دیگران به وجود آوریم؟اگر ما بخواهیم به بهای دیگران به پیروزی دست یابیم همگی بازنده خواهیم بود به عبارت دیگر بازی هایی با حاصل جمع صفر دیگر وجود ندارد.


ظریف افزود: ایران برنامه هسته ای را به منظور دستیابی به سلاح نمی خواهد بلکه ایران می خواهد روی پای خودش بایستد.نمی توان با فرضیه هایی نادرست وارد گفتگو شد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: ما از اقتصادی با رشد پنج درصدی اکنون به رشد اقتصادی منفی رسیده ایم. مردم ایران از غرب عصبانی اند.

ظریف تاکید کرد: غرب باید با مردم ایران که عصبانی هستند و به شدت نسبت به نیات غرب بدبین شده اند تعامل کند. ما نمی توانیم اهداف متضاد داشته باشیم. هدف مشترک برنامه هسته ای ایران بهره برداری کاملا صلح آمیز از آن است.

ظریف ادامه داد :‌ اگر ما به دنبال برتری راهبردی باشیم ، برتری متعارفمان را از دست می دهیم.غیر قابل درک است که ما را کشوری می دانند که به دنبال سلاح هسته ای است.

در همین حال سلمان خورشید ضمن تاکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی برای استفاده از انرژی هسته ای در زمینه اهداف و مصارف صلح آمیز از اجرایی شدن توافق هسته ای بین ایران و 5+1 استقبال کرد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: وزیر ، خارجه ، هند ، ایران ، نادیده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.