سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله مجدد گروه افراطی بوکوحرام به شهری در شرق نیجریه

افراد مسلح وابسته به گروه افراطی بوکوحرام شامگاه چهارشنبه در حمله به شهری در شمال شرقی نیجریه، یک محافظ و یک کودک را کشتند و تقریبا همه مراکز تجاری و شمار بسیاری از ساختمان های دولتی را از بین بردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ به گفته ساکنان منطقه میچیکا Michika  در ایالت آداماوا، زمانی که مهاجمان با لباس نظامی به این منطقه حمله کردند، مردم به سمت تپه های اطراف گریختند. 

شبه نظامیان بوکوحرام پیش از این بارها طی حملات بی شماری به این منطقه از نیجریه، لباس نظامی برتن داشته اند. از چهار سال گذشته، هزاران نفر در این حملات کشته شده اند. 

عبدالقاسم یکی از ساکنان این شهر گفت : « شبه نظامیان حدود ساعت 21 و 30 دقیقه به وقت محلی ( 20 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ ) وارد شهر شدند. آنها که به راکت انداز و مواد منفجره مجهز بودند، ساختمان های دولتی و خانه ها را بدون استثنا هدف قرار دادند. » این حمله بیش از چهار ساعت طول کشید.  بنابراعلام این منبع، یک کودک که قصد فرار داشت و یک محافظ امنیتی هنگامی که شورشیان به زور قصد ورود به بانک شهر را داشتند، کشته شدند. 

ارتش مستقر در ایالت آداماوا از توضیح درباره این حمله خودداری کرد. آداماوا یکی از سه ایالت شمال شرقی نیجریه است که ماه گذشته در پی شماری از حملات بوکوحرام علیه این شهر، وضع فوق العاده در آن اعلام شد. مقامات مسئول در این ایالت دستور بسته شدن کامل مرز با کامرون را صادر کرده اند تا بتوانند حملات شورشیان و قاچاق سلاح را کنترل کنند .

ساکنان میچیکا براین باورند مهاجمان از ایالت بورنو، مقر بوکوحرام به این شهر حمله کرده اند و از کشور همسایه کامرون نیامده اند. بنابراعلام شاهدان، مهاجمان به چهار بانک، صدها مرکز تجاری، یک مرکز پلیس، ساختمان های دولتی و ده ها خانه حمله کردند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: شرق ، شمال ، نیجریه ، بوکوحرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.