سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيماران "ميگرني" با برنامه ريزي سفر كنند

در ایام نوروز با برنامه ریزی‌ دقیق و فراهم کردن شرایط مناسب می‌توان یک سفر امن و بی خطر را برای همه افراد مخصوصا بیماران میگرنی فراهم کرد.

 امیررضا عظیمی،  متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  یک سری عوامل مثل بی تابی و گرسنگی و استرس بروز سردرد و شدت آن را در بیماران میگرنی افزایش می‌دهد.بنابراین‌ برای این افراد که با این بیماری درگیر هستند توصیه می‌شود اگر قصد سفر در ایام نوروز را دارند حتما سفرشان را طوری تنظیم کنند که خواب شبانه‌ی منظمی را گذرانده باشند.

وي افزود: بی‌خوابی شبانه برای بیماران میگرنی که تصمیم ‌به سفر دارند از جمله عواملی است که باعث می‌شود بیشتر در طول سفر دچار حمله‌ی میگرنی و سردرد شوند و در صورت لزوم از بیماری‌های طولانی مدت در طول سفر جلوگیری کنند.

وی تصريح كرد: لازم به ذکر است که بعضی از بیماران میگرنی‌ به خوردن بعضی غذا‌های خاص حساسیت‌ دارند بنابراین افراد با اطمینان خاطر غذایی را به همراه داشته باشند که به آن هیچ حساسیتی نداشته  و در صورت امکان از خوردن غذاهای بين راهی اجتناب کنند.

 وی در ادامه افزود: این افراد اگر از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده می‌کنند بايد حتما خوب استراحت کنند و یا اگر با وسیله‌ی شخصی مسافرت می‌روند در طول مسیر توقف داشته باشند، شب جایی استراحت کنند و دوباره به سفرشان ادامه دهند.

 وی در پایان تاکید کرد:  بعضی از بیماران  میگرنی نیاز دارند هر روز دارو مصرف کنند بنابر این باید دارو به همراه داشته باشند  و گروهی هم از دسته بیماران میگرنی‍‌ هستند که نیاز به داروی روزانه ندارند اما باید مسکن‌هایی را با خود داشته باشند به محض شروع سر درد آن را مصرف کنند.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: میگرن ، سردرد ، بیمار ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.