سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولاند وارد پایتخت نیجریه شد

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه برای شرکت درکنفرانس بین المللی امنیت، صلح و توسعه آفریقا به مناسب صدمین سال اتحاد نیجریه، وارد ابوجا پایتخت این کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز اولاند را در این سفر همراهی می کند.

رئیس جمهور فرانسه مهمان افتخاری گودلاک جاناتان رئیس جمهور نیجریه و تنها مقام عالی رتبه اروپایی است که در کنار حدود بیست نفر از روسای جمهور آفریقایی در کنفرانس ابوجا شرکت می کند.

پس از سفر ژاک شیرک رئیس جمهور سابق فرانسه به نیجریه در سال 1999 ، اولاند دومین رئیس جمهور فرانسه است که به نیجریه سفر می کند.رئیس جمهور فرانسه احتمالا روز جمعه هنگام بازگشت از نیجریه توقف کوتاهی نیز در بانگی پایتخت آفریقای مرکزی خواهد داشت. پارلمان فرانسه روز سه شنبه ادامه حضور نیروهای نظامی این کشور در جمهوری آفریقای مرکزی را با اکثریت آراء تصویب کرد.

اولاند قرار است در نیجریه با جاناتان دیدار و در نشست فعالان اقتصادی دو کشور شرکت کند. علاوه بر مسائل اقتصادی ، موضوعات امنیتی و مبارزه با تروریسم نیز از محورهای عمده سفر اولاند به نیجریه است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: اولاند ، نیجریه ، پایتخت ، ورود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.