سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای وام به اوکراین از سوی بانک های بزرگ روسیه متوقف شد

بانک "وی تی بی" روسیه به همراه "اسبر بانک" هرگونه اعطای تسهیلات جدید مالی و بانکی را به بانک های اوکراینی متوقف کرده اند. افزایش خطرات مالی و ادامه تنش های سیاسی در اوکراین عامل اصلی این اقدام اعلام شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از تشدید اعتراضات داخلی در اوکراین پارلمان این کشور هفته گذشته ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور را از قدرت برکنار و آلکساندر تورچینوف را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش رئیس وی تی بی بانک روسیه روز گذشته در این باره تاکید کرد، کار سختی است که در شرایط کنونی ریسک مالی را ازریابی کنیم. بانک های خارجی نیز میزان فعالیت خود در اوکراین را به شدت کاهش داده اند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد، بانک های این کشور بیش از 28 میلیارد دلار به سیستم بانکی اوکراین وام و تسهیلات مالی پرداخت کرده اند و اکنون این رقم را از سیستم بانکی اوکراین طلبکار هستند. موسسات رتبه بندی مودیز و فیچ نیز هفته گذشته نسبت به افزایش ریسک سیستم بانکی اوکراین هشدار دادند. کاهش شدید ارزش پول اوکراین و افت ذخایر ارزی اقتصاد این کشور را در آستانه بحران جدی قرار داده است. وزارت دارایی آمریکا نیز روز سه شنبه به بانک های این کشور نسبت به همکاری در خصوص انتقال اموال و دارایی های ویکتور یانوکویچ و نزدیکان وی هشدار داده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.