سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیباری در پاسخ به خبرنگاران:

توافقی برای خرید سلاح از ایران انجام نشده است/ عراق وارث بار سنگینی از رژیم دیکتاتور سابق است

وزیر خارجه عراق در پاسخ به این سوال که این کشور چه موضعی در خصوص خبر کذب فروش سلاح از سوی ایران به عراق گرفته است، گفت: روز گذشته بیانیه توضیحی از سوی وزارت دفاع عراق صادر شد و در آن اعلام شد که هیچگونه قراردادی صورت نگرفته و این امر در تمامی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "هوشیار زیباری" وزیر خارجه عراق در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران که ظهر امروز (چهارشنبه) در وزارت خارجه کشورمان برگزار شد در پاسخ به این سوال که کشور عراق چه موضعی در خصوص خبر کذب فروش سلاح از سوی ایران به عراق گرفته است، گفت: روز گذشته بیانیه توضیحی از سوی وزارت دفاع عراق صادر شد و در آن اعلام شد که هیچگونه قراردادی صورت نگرفته و این امر در تمامی رسانه‌ها منتشر شد.  
 
وی افزود: عراق به قوانین بین‌المللی و سازمان ملل احترام می‌گذارد و دوستان ایرانی ما شرایط کنونی عراق را درک می‌کنند و من بر بیانیه صادره وزارت دفاع عراق تاکید می‌کنم.  
 
وزیر خارجه عراق با بیان اینکه آیا با سفر وزیر خارجه روسیه و آمریکا به دنبال میانجی‌گری ایران هستید؟ بیان داشت: عراق به جایگاه خود در جهان بازگشته و سفر وزرای خارجه نشانگر این است که عراق خواهان نظرات کشورهای بزرگ است، چراکه کشور ما وارث بار سنگینی از رژیم دیکتاتور سابق بوده و بار سنگین اقدامات تجاوزکارانه بر علیه کشورهای دوست و برادر را بر دوش کشیده‌ایم و به همین خاطر باید تاکید کنم که به تلاش منطقه‌ای برای رایزنی با دوستان نیاز داریم تا به بهترین راه حل برسیم.  
 
زیباری ادامه داد: ما تحت تاثیر بحران سوریه هستیم و از افراطی‌گری و تروریسم هم گله‌مندیم چرا که اینها منافع ما را تهدید می‌کنند و عراق نیازمند رایزنی بین‌المللی است.  
 
وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا عراق باید درباره خبر کذب خرید سلاح از ایران به کشورهای دیگر پاسخ بدهد، خاطرنشان کرد: قطع به یقین عراق حاکمیت خود را دارد و آقای خود است و مستقل عمل می‌کند، البته دولت‌ آمریکا خواستار توضیح بوده که وزارت دفاع عراق در این باره توضیحات خود را ارائه کرده است و اعلام کرده که هیچگونه قراردادی امضا نشده و از این جهت این مسئله را ما تمام‌شده تلقی می‌کنیم.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: زیباری ، وزیر ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.