سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید قانون اصلاح دستگاه قضایی در ترکیه از سوی "عبدالله گل"

رئیس جمهور ترکیه قانون جنجال برانگیز اصلاح دستگاه قضایی را تایید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، این شبکه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: "عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه قانون جنجال برانگیز اصلاح دستگاه قضایی را تایید کرد.

همچنین لازم بذکر است؛ نمایندگان پارلمان ترکیه سه‌شنبه شب اصلاحات مورد درخواست "عبدالله گل" رئیس جمهوری این کشور را در خصوص قانون بسیار بحث برانگیز مربوط به اینترنت تصویب کردند بدون آنکه در عین حال تقویت نظارت اداری بر اینترنت را زیر سوال ببرند.

منابع آگاه پارلمانی اعلام کردند نمایندگان پس از بحث‌هایی بسیار داغ ، به دو اصلاحیه پیشنهادی اکثریت دولتی "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه رای دادند. 

نخستین اصلاحیه شرکت مخابرات دولتی را ملزم می‌کند که در مهلتی 48 ساعته از یک قاضی مجوز مسدود شدن یک پایگاه اینترنتی را به دست آورد و این درحالی است که در متن اولیه شرکت مخابرات برای مسدود کردن یک پایگاه اینترنتی از حکم قضایی معاف بود.

اصلاحیه دوم مجوز ذخیره سازی اطلاعات فعالیت‌های کاربران اینترنتی را براساس نشانی‌های آی پی آنان و نه براساس پایگاه‌های اینترنتی بازدید شده ، صادر می‌کند.

 رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته این قانون را که مخالفان ترکیه و شمار زیادی از سازمان‌های غیردولتی و چندین کشور خارجی آن را مغایر با آزادی خوانده اند امضا کرده بود مشروط بر اینکه این دو اصلاحیه در پارلمان به تصویب برسد.

در پارلمان ترکیه حزب عدالت و توسعه حاکم بر این کشور اکثریت مطلق را در اختیار دارد.
مخالفان دولت ترکیه و سازمان های مدافع آزادی بیان دولت ترکیه را متهم می‌کنند که از طریق این قانون می‌خواهد بر اتهامات فساد مالی که از دو ماه پیش علیه این دولت وجود دارد ، سرپوش بگذارد.

این قانون جدید نتوانست دوشنبه شب از قرار گرفتن مکالمه تلفنی منسوب به "اردوغان" و "بلال" پسر او بر روی اینترنت جلوگیری کند. در این مکالمه تلفنی ، آنان به راههای مخفی کردن مبلغ زیادی پول در روزی که رسوایی مالی در ترکیه آغاز شد ،اشاره می کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.