سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استریت ژورنال گزارش داد

بانک "کردیت" سوئیس، متهم به کمک در "فرار مالیاتی" هزاران آمریکایی

گزارشی که کمیسیون تحقیق سنای آمریکا منتشر کرد نشان می دهد بانک کردیت سوئیس مخفیانه و فعالانه برای هزاران مشتری آمریکایی حساب باز کرده تا به آنها برای فرار مالیاتی در آمریکا کمک کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، گزارشی که کمیسیون تحقیق سنای آمریکا منتشر کرد نشان می دهد "بانک کردیت" سوئیس مخفیانه و فعالانه برای هزاران مشتری آمریکایی حساب باز کرده تا به آنها برای فرار مالیاتی در آمریکا کمک کند.

انتشار این گزارش به دو سال تحقیق کنگره پایان داد و در آستانه حضور "برادی دوگان" مدیرعامل بانک کردیت سوئیس و دیگر مدیران این بانک در سنای آمریکا برای پاسخ به پرسش‌های سناتورها صورت می گیرد.

این تحقیق نشان می دهد در سال 2006، بانک کردیت سوئیس بیش از 22 هزار مشتری آمریکایی با حساب‌هایی در سوئیس داشته که دارایی‌ها آنها، در اوج خود، بالغ بر 12 میلیارد فرانک سوئیس بود.

در این گزارش آمده است: اگر چه کردیت سوئیس مشخص و اعلام نکرده چه تعداد از این حساب‌ها از مقامات آمریکایی مخفی نگاه داشته شده‌اند، داده‌ها نشان می دهند که بیشتر این حساب‌ها اعلام نشده‌اند.

برآورد خود کمیسیون تحقیق سنای آمریکا با استناد به داده‌های کردیت سوئیس، بر این است که نزدیک به 19 هزار مشتری آمریکایی نزد بانک کردیت سوئیس حساب‌های مخفی داشتند که موجودی آنها بالغ بر حدود پنج میلیارد دلار بوده است.

این گزارش می افزاید: دست‌کم از 2001 تا 2008،‌کردی سوئیس مشتریانی را در آمریکا جذب کرده تا در سوئیس حساب باز کنند و به برخی عملکردهای بانکی متوسل شده که به مشتریانش امکان می داده حساب‌های خود را در سوئیس از مقامات آمریکایی مخفی کنند

از جمله این عملکردهای مخفی می توان به فرستادن بانکداران سوئیسی به آمریکا برای یافتن مشتری به ویژه در رویدادهایی که کردیت بانک حامی مالی آنها بوده یا مسابقات گلف در فلوریدا، تشکیل دفتری در نیویورک برای این فعالیت‌ها و ارتباط برقرار کردن با واسطه‌هایی که می توانستند شرکت‌هایی در بیرون برای پنهان کردن منشاء این پول‌ها تأسیس کنند، اشاره کرد.

در فاصله 2008 تا 2011 پس از افشای رسوایی فرار مالیاتی در بانک "یو بی اس"، کردیت سوئیس تلاش کرد وضعیت برخی از این حساب‌ها را سروسامان دهد و از مشتریان مربوطه خواست حساب‌هایشان یا ببندند یا اعلام کنند.

در مجموع در فاصله 2006 تا اواخر 2013، تعداد حساب‌هایی که در کردیت سوئیس به مشتریان آمریکایی تعلق داشت 85 درصد کاهش یافت.

وال استریت ژورنال ماه ژانویه اعلام کرد کردیت سوئیس با دولت آمریکا برای جلوگیری از تحت پیگرد قرار گرفتن و پرداخت جریمه بیش از 800 میلیون دلار در حال مذاکره است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.