سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

توليد افزون بر يك ميليون تن محصولات نوبرانه در فارس

پيش بيني می شود امسال افزون بر يك ميليون تن محصولات نوبرانه در فارس توليد شود .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدير امور زراعت سازمان جهادكشاورزي فارس گفت: عمليات برداشت محصولات سبزي و صيفي نوبرانه استان به روش زير پلاستيكي ( تونلي) در شهرستان هاي جنوبي استان در ماه هاي آينده آغاز می شود.

احمد دزفولي ادامه داد: پيش بيني مي شود در سال جاري بيش از 1357328 تن محصولات سبزي و صيفي زير پلاستيكي در استان فارس توليد شود .

وی بیان کرد: از آن جايي كه در فصل زمستان شرايط آب و هوايي كشت و كار محصولات سبزي و صيفي را با مشكل مواجه مي کند كشاورزان با ايجاد تونل هاي پلاستيكي و با افزايش دماي خاك و كاهش خسارت علف هاي هرز شرايط را براي رشد و نمو محصولات سبزي و صيفي در فصل زمستان فراهم مي کنند .

این مسوول افزود: كشت هاي زير پلاستيكي محصولات سبزي و صيفي در مناطق جنوبي فارس از جمله در شهرستان هاي كازرون، لار، لامرد، خنج، مهر، فراشبند، داراب، فسا، قيروكارزين و جهرم در سطح 34630 هكتار صورت می گیرد .

وی گفت: محصولات زير پلاستيكي عمدتاً در ماه هاي آذر لغايت اواسط اسفند در اين شهرستان ها كشت مي شوند و محصول توليدي در ماه هاي فروردين لغايت خرداد به بازار مصرف عرضه مي شوند.

احمد دزفولي از رشد بيش از 35 درصدي سطح زيركشت محصولات زير پلاستيكي استان در پارسال خبر داد و افزود: سطح زير كشت محصولات سبزي و صيفي استان 80 هزار هكتار با توليدي بيش از 3ميليون تن است و اين درحالي است كهمحصولات سبزي و صيفي به روش كاشت زير پلاستيكي با 34630 هكتار سطح زير كشت، حدود 27 درصد از سطح زير كشت محصولات سبزي و صيفي استان را به خود اختصاص مي دهند.

وي ادامه داد: حدود 27 درصد از توليدات محصولات سبزي و صيفي استان معادل (1357328) تن به اين روش، كاشت مي شود.

در ادامه نجفي شبانكاره "كارشناس مسئول سبزي و صيفيسازمان جهاد كشاورزي استان فارسگفت: ازآنجا كه قيمت فروش محصولات توليدي در فصل بهار در چند سال گذشته رضايت كشاورزان را به همراه داشته است امسال به طور ميانگين شاهد افزايش35 درصدي سطح زيركشت محصولات زيرپلاستيكي استان نسبت به پارسال بوده ايم .

نجفي شبانكاره با اشاره به اينكه به علت بالابودن ميزان توليد در ماه هاي ارديبهشت و خرداد، بالا بردن همزمان ظرفيت فرآوري كارخانجات استان ضروري است، گفت: بايستي شرايطي ایجاد شود تا بتوان 500 هزار تن محصولي كه در اين ماه ها توليد مي شود را صادر كرد.

كارشناس مسئول سبزي و صيفي جهاد كشاورزي فارس افزود: سطح زير كشت محصولات سبزي و صيفي توليد بهاره (كشت زير پلاستيكي ) در پارسال بالغ بر 25737 هكتار بوده است و اين در حالي است كه اين رقم امسال به ميزان 34630 هكتار افزايش داشته است/س .

 

برچسب ها: تولید ، محصولات ، نوبرانه ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.