سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور سورينام به سفير آمريکا در اين کشور هشدار داد

رئیس جمهور سورینام هشدار داده است ممکن است سفیر آمریکا از این کشور اخراج شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی،"دسی بوترسه " رئیس جمهور سورینام هشدار داده است ممکن است سفیر آمریکا از این کشور اخراج شود.

او این خبر را در پی مطرح شدن ادعاهایی در ارتباط با دخالت سفیر آمریکا در سورینام در انتخابات آتی این کشور اعلام کرد.

بوترسه در سخنانی به مناسبت گرامیداشت روز انقلاب گفت سفیر آمریکا در سورینام احتمالا یک نامه هشدار از سوی دولت دریافت خواهد کرد که در این نامه از او خواسته خواهد شد از خود دفاع کند.

او همچنین گفت:« اگر سفیر آمریکا در سورینام به شیوه ای مناسب از خود دفاع نکند ، ممکن است از او خواسته شود کشور را ترک کند.»

به گفته بوترسه،  سفیر آمریکا در سورینام سخنانی بر زبان آورده و اقدامات انجام داده است تا مانع از برگزاری انتخابات در سورینام شود زیرا « دیگر نامزدها آماده شرکت در انتخابات نیستند.»

بوترسه گفت  او از سناریوی احتمالی مربوط به دخالت در نتایج انتخابات به خوبی آگاه است اما این گونه موضوعات سبب نگرانی او نمی شود.»

او خاطر نشان کرد:« بدون در نظر گرفتن این موضوع که انتخابات زودتر یا دیرتر برگزار شود ، مخالفان شانسی برای پیروزی در آن ندارند. رئیس جمهوری بر سر کار خواهد که مردم سورینام او را انتخاب کنند.»

او تأکید کرد سورینام از دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی خود خوشنود نیست.

 انتخابات سراسری به منظور تعیین اعضای جدید پارلمان و رئیس جمهور این کشور قرار است در ماه مه سال 2015 برگزار شود اما نزاع های سیاسی این انتخابات را تحت الشعاع خود قرار داده است.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.