سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علوی: مسابقه شترسواری شرایط خاصی ندارد

رئیس فدراسیون روستایی و عشایری خراسان جنوبی گفت: با توجه به قدمت کم‌سابقه شترسواری در ایران، شرایط خاصی را برای برگزاری آن در نظر نگرفته‌ایم.

سید محمدکاظم علوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌ مسابقات شترسواری سال‌های ابتدایی خود را پشت‌سر می‌گذارد و از همین نظر شرایط خاصی را مدنظر قرار نداده‌ایم و فقط شترها باید جوان باشند تا بتوانند مسیر تعیین شده را طی نمایند.

وی در خصوص زمان و مکان برگزاری مسابقه شترسواری گفت: تیم‌های شرکت کننده روز هشتم اسفند وارد طبس می‌شوند و روز جمعه 9 اسفند در روستای کویری حلوان به رقابت می‌پردازند و مسافت در نظر گرفته شده برای این بازی 2/5 کیلومتر است.

علوی در مورد استان‌های شرکت کننده در این مسابقه تصریح کرد:‌ هشت تیم از استان‌های کشور در این دیدار حضور دارند و استان اصفهان، سمنان، هرمزگان، کرمان، یزد، سیستان‌ و بلوچستان، گلستان و خراسان‌جنوبی از جمله استان‌های شرکت کننده هستند و هر تیم به همراه سه نفر شتر و سه بازیکن در این دیدار به رقابت می‌پردازند.

رئیس فدراسیون روستایی و عشایری خراسان جنوبی در خصوص اسپانسرهای این مسابقه گفت: تا به حال در این زمینه اسپانسری نداشتیم و هزینه‌ها از طریق استانی تهیه می‌شود و حتی خود شترداران این هزینه را تقبل می‌کنند.

وی در پایان در خصوص مسابقات شترسواری خاطرنشان کرد: این مسابقه از جایگاه خوبی برخوردار نیست و باید تلاش کنیم این مسابقه جایگاه خوبی در حوزه ورزش پیدا کنند، در ضمن در طول برگزاری مسابقه شترسواری موسیقی محلی نیز نواخته می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.