سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفان خواستار کناره گيری اردوغان هستند

به دنبال انتشار مدارکی در خصوص فساد مالی نخست وزیر ترکیه، مخالفان ترک از رجب طیب اردوغان خواستار کناره گیری از قدرت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار ؛ پس انتشار مدارکی در خصوص فساد مالی، مخالفان ترک از اردوغان خواستند که از قدرت کناره گیری کند. نمایندگان هم حزبی نخست وزیر از انتشار این مدارک صوتی انتقاد کردند. مجری از گزارشگر این شبکه در استانبول در باره محتویات این مدارک صوتی سوال کرد.

گزارشگر گفت: این مدارک به هفدهم ماه دسامبر سال دو هزار و سیزده مربوط می شود. لازم به یادآوری است که مسئله فساد مالی در ترکیه نخست وزیر را هدف قرار داده است. چرا که بسیاری از نزدیکان اردوغان و از جمله پسران سه وزیر به عنوان متهم در این رابطه دستگیر شده اند. این ماجرا موجب شد که اردوغان به تغییر نیمی از اعضای کابینه مبادرت کند.

این مدارک صوتی که عصر دیروز در شبکه اینترنتی منتشر شد، تاکنون دو میلیون بازدید کننده داشته است. البته صحت این مدارک هنوز اثبات نشده است و البته این کار زمان زیادی می برد، چرا که اتهامات بسیار جدی در این مدارک مطرح شده است. در این مدارک صدای کسی شنیده می شود که گفته می شود صدای اردوغان است. صاحب صدا از پسرش می خواهد خود را از پول های نقدی که نزد خود و نزدیکانش نگاهداری می کند، خلاص کند. رقم این پول نقد صدها میلیون یورو ارزیابی شده است.

 این پول از رشوه ای که از بازرگانان گرفته شده ، به دست آمده است. اردوغان در واکنش به این مدارک صوتی، از دسیسیه چینی و کودتا سخن به میان آورده است. وی تاکید کرد که اجازه نمی دهد دسیسه چینان به هدفشان برسند و مادامی که مردم نخواهند پست خود را ترک نخواهد کرد. نخست وزیر از طرفدارانش خواسته است که در انتخابات محلی که سی ام ماه مارس برگزار می شود، به مخالفانش درس دمکراسی بدهند. مجری از واکنش ها در قبال این مدارک سوال کرد. گزارشگر گفت: این افشاگری را می توان زمین لرزه سیاسی نامید.

 با انتشار این مدارک صوتی شکافی که در جامعه ترکیه ایجاد شده بود، اکنون عمیق تر شده است. در یک طرف میدان طرفداران اروغان قرار دارند. طرفداران نخست وزیر که کم شمار هم نیستند، از کارنامه اقتصادی وی ابراز رضایت می کنند. در طرف دیگر نیز مخالفان اردوغان قرار دارند که به نظر می رسد شمارشان رو به افزایش است. این مخالفان از انحراف حکومت سخن به میان می آورند و از فساد مالی شکایت دارند و خواستار توضیح و استعفای دولت هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.