سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری انجمن پارک‌های فناوری و مراکز رشد ایران و سازمان صنفی رایانه‌ای

بر اساس این تفاهم نامه، انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با انعقاد تفاهم نامه‌ای برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط دانش بنیان همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد، انجمن علمی پارک‌ها ی علم و فناوری و مراکز رشد ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با انعقاد تفاهم نامه‌ای برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط دانش بنیان همکاری می‌کنند. 

 در این تفاهم نامه که توسط مهندس حبیب اله اصغری دبیر انجمن و مهندس کاظم ایت اللهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به امضاء رسیده است دو طرف بر هم‌افزائی و همکاری برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فعالیت‌های پژوهشی و فناوری تاکید کردند. 

مهندس حبیب اله اصغری دبیر انجمن علمی پارک‌ها ی علم و فناوری و مراکز رشد ایران و رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با اعلام این خبر درباره موضوع این همکاری گفت: کمک به رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق بکارگیری مطلوب زیرساخت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات علمی و تخصصی طرفین تفاهم نامه موضوع اصلی این همکاری است. 

دبیر انجمن علمی پارک‌ها ی علم و فناوری و مراکز رشد ایران با اشاره به فعالیت چند هزار شرکت تحت عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و صد‌ها شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک‌ها و مراکز رشد کشور تصریح کرد: با توجه به اقبال خوب دولت به توسعه فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دانش بنیان، امکان تعامل بیش از پیش با بخش خصوصی در زمینه فناوری اطلاعات فراهم شده است. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس این تفاهم نامه شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی شده از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از خدمات ارائه شده حمایتی پارک‌ها و مراکز رشد بهره‌مند می‌شوند یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه از این پس شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتیاطات می‌توانند به نحو مطلوبی در مراکز رشد جایابی و مستقر شوند و از مزایای این مراکز که در قانون پیش بینی شده بهره‌مند گردند. 

مهندس اصغری به استفاده مطلوب این شرکت‌ها در استفاده از خدمات نمایشگاهی منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه همچنین بستر و شرایط لازم را برای معرفی شرکتهای دانش بنیان برای حضور در نمایشگاههای منطقه‌ای و بین المللی فراهم می‌نماید. 

مهندس کاظم آیت اللهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز با اشاره به تعهدات این سازمان بر اساس این تفاهم نامه توضیح داد: از این پس شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات مستقر در مراکز رشد می‌توانند از امکانات و تسهیلات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بهره‌مند شوند و با شرایط سهل‌تر به عضویت این سازمان درآیند. 

وی با اشاره به بی‌توجهی دولت قبلی به فناوری اطلاعات و اقتصاد دانش بنیان مورد نظر در این حوزه افزود: فناوری اطلاعات از دستاورد‌های اقتصاد دانش بنیان و ابزار اقتصاد دانش بنیان است و با توجه به رشد کسب و کار‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و نقش آن‌ها در اشتغال و کارآفرینی، افق و آینده روشنی در این زمینه در کشور وجود دارد. 

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از عضویت بیش از شش هزار شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات در این سازمان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه امکان استفاده هر چه بیشتر شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و شرکتهای تحت پوشش این سازمان را در زمینه استفاده از خدمات طرفین تسهیل می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه مسیر توسعه پایدار کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌گذرد خاطرنشان کرد: ‌ هزینه ایجاد اشتغال در صنعت فناوری اطلاعات یک دهم صنایع دیگر است و خوشبختانه با تعامل خوب بخش‌های دولتی و خصوصی در دولت جدید شرایط برای توسعه اشتغال و کسب و کار‌های در این صنعت در شرایط کنونی بیش از هر زمانی فراهم شده است. 

وی تصریح کرد: با اجرای این تفاهم نامه راه برای اطلاع رسانی هر چه بهتر از تحولات صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به مراکز رشد و شرکت‌های مستقر در آن‌ها هموار شد و طرفین می‌توانند در پروژه‌ها و زمینه‌های مختلف با هم همکاری نمایند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.