سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست پارلمان اوکراین از دادگاه بین‌المللی برای بازداشت "یانوکوویچ"

پارلمان اوکراین از دیوان کیفری بین المللی در لاهه خواست "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری مخلوع این کشور را تحت تعقیب قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان اوکراین روز سه شنبه از دیوان کیفری بین المللی در لاهه خواست "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری مخلوع این کشور را تحت تعقیب قرار دهد.

 این تصمیم پس از آن به دیوان کیفری بین المللی ابلاغ شد که پارلمان با اکثریت آراء با ارجاع این پرونده  به دادگاه بین المللی موافقت کرد.

در متنی که به تصویب نمایندگان پارلمان اوکراین رسیده است با اشاره به کشته شدن 82 نفر از معترضان در کیف، آمده است: از دیوان کیفری بین المللی می‌خواهیم دست اندرکاران این جنایت ضد بشری را شناسایی کند و "ویکتور یانوکوویچ"  و دیگر مقاماتی را که در صدور فرمان برای انجام چنین جنایتی نقش داشتند مجازات کند.

این در حالیست که به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دیوان کیفری بین المللی در لاهه روز سه شنبه گفت: دادگاه هنوز درخواستی از دولت اوکراین دریافت نکرده است تا بتواند درباره حوادثی که منجر به عزل "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری اوکراین شد تحقیق کند.

"فادی عبدالله" گفت: دولت اوکراین می‌تواند این پرونده را به دیوان کیفری ارسال کند اما تحقیقات در خصوص پرونده، پس از اظهار نظر مثبت دادستانی کل دادگاه بین المللی به درخواست اوکراین آغاز خواهد شد.

اظهارات سخنگوی دیوان کیفری پس از آن بیان شد که در خبرها آمده بود پارلمان اوکراین روز سه شنبه طرح پیگیری محاکمه بین المللی "یانوکوویچ" و برخی از مقامات این کشور را در دیوان کیفری بین المللی تصویب کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.