سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا بین حمایت از تروریسم رژیم آل‌سعود یا امنیت رژیم صهیونیستی کدام یک را انتخاب می‌کند؟

در حالی که عربستان سعودی به یکی از حامیان بزرگ تروریسم تبدیل شده است، این سوال مطرح است که آمریکا بین حمایت از تروریسم رژیم آل سعود یا امنیت رژیم صهیونیستی کدام یک را انتخاب می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، حمایت‌های مالی و غیرمالی رژیم آل سعود از تروریسم جهانی بر هیچ کس در جهان پوشیده نیست.

 همچنین بر کسی در شرق پوشیده نیست که آمریکا از رژیم تروریستی در جزیره العرب حمایت امنیتی، سیاسی و نظامی می‌کند. آمریکا سازمان ملل و همه موسسه‌های آن و نیز همه قوانین بین المللی را تحت سیطره خود و اهداف خود در جهان گرفته است. تاکنون هیچ کس نتوانسته است آل سعود را به تروریسم متهم کند. 

تردیدی نیست که نابود کردن تروریسم با قطع حمایت‌های مالی از آن آغاز می‌شود. عناصری که تعداد آنها مشخص نیست و در مناطق مختلف جهان پراکنده شده‌اند، حمایت‌های مالی از کشورهای حوزه خلیج فارس دریافت می‌کنند.

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست. در استراتژی آمریکا تروریسم به منزله انقلاب و افراط‌گری به منزله مخالفت است و آزادی‌ها با آزادی قتل آغاز می‌شوند. این‌ها اصولی هستند که به تدریج وارد قوانین بین المللی می‌شوند.

 در ادامه گزارش با اشاره به موضوع تحولات اوکراین و این که آمریکا امروز با قدرت‌های نوظهوری در جهان روبروست (روسیه و چین) آمده است: معلوم نیست روسیه چگونه به تحولات اوکراین واکنش نشان می‌دهد. هیچ کس مایل به وقوع جنگ جدید جهانی نیست. 

آمریکا و روسیه در آینده نزدیک به رویارویی نظامی نمی‌پردازند بلکه نزاع بر سر این است که هر طرف امتیازاتی در اینجا یا آنجا به دست بیاورد. برخی می‌گویند آمریکا فقط اندکی دیگر به تروریسم نیاز دارد. آل سعود در فهرست قربانیان قرار دارد. اسرائیل نیز رژیمی تروریستی است اما نزد دولت های سابق و کنونی و آینده آمریکا جایگاهی ویژه دارد. 

اسرائیل در آستانه به دست آوردن مشروعیت به عنوان یک کشور یهودی است و عربستان نیز در آستانه معرفی به عنوان یک حکومت تروریست است. این مسئله به آمریکا بستگی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.