سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس / وزیر صنعت در سمپوزیوم بین المللی فولاد در بندرعباس:

هرمزگان قطب فولاد کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با همکاری فولاد سازان کشور و با توان متخصصان داخلی در افق ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور از ۲۴ میلیون تن به ۵۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس

نعمت زاده  در سمپوزيوم بين المللي فولاد در بندرعباس گفت: اکنون ظرفیت تولید گندله در کشور ۲۲ میلیون تن است که با ایجاد زیرساخت های لازم در زمینه ریلی ، برق و دیگر امکانات در ۱۲ سال آینده به ۶۰ میلیون تن افزایش می یابد.

وی افزود : هرمزگان در آینده نزدیک با تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولادو ۱۵ میلیون تن گندله به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت :با جلوگیری از خروج ۲۰ میلیون تن مواد خام مورد نیاز کارخانجات فولاد سازی /تولید آلیاژ با کیفیت و مورد پسند مشتریان ، همکاری و همفکری انجمن های علمی آهن و فولاد ، صنعت فولاد کشور را متحول خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان هم در این سمپوریوم گفت : صرفه جویی در انرژی ، بهینه کردن مدیریت ، کاهش هزینه های انرژی و دانش افزایی متخصصان صنعت فولاد از مهمترین موضوعات این سمپوزیوم است.

آقاجانی ادامه داد : افزایش حمایت از صنعت فولاد ، رفع مشکلات این صنعت ، ایجاد فرصتی برای نشان دادن قابلیتها و توان صنعتی هرمزگان از مهمترین اهداف برگزاری این سمپوزیم در بندرعباس است .

وی گفت : ایران با رشد ۶ و ۶ دهم درصدی تولیدات فولاد در جهان رتبه ۶ را کسب کرده است که ۵۰ درصد این تولیدات مرهون ۲ برابر شدن تولیدات فولاد هرمزگان است.

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به تولید سنگین ترنین و بزرگترین تختال تولیدی کشوردر فولاد هرمزگان گفت: این مجتمع فولاد با تولید ۹۹ هزار تن تختال رکورد تولید تختال را کسب کرده است که در سال آینده رکوردهای فولاد هرمزگان به ۱۱۰ هزار تن در ماه خواهد رسید.

آقا جانی افزود: با راه اندازی خط تولید احیا مستیقیم ،خطوط بالادستی و پایین دستی مجتمع فولاد و افزایش ظرفیت گندله با ۵ میلیون تن ،و کمک های دولت و صندوق توسعه ، ظرفیت تولید این مجتمع در ۳ سال آینده از یک و نیم میلبون تن به ۳ میلیون تن افزایش می یابد.

ياد آور مي شود:سمپوزیم بین المللی فولاد فردا با ارائه ۱۰۷ مقاله به کار خود پایان می دهد  /س

 

برچسب ها: هرمزگان ، قطب ، فولاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.