سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مبارزه بیولوژیکی در 22 هزار هکتار از مزارع اردبیل اجرا می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: مبارزه بیولوژیکی در سطح 22 هزار هکتار از مزارع و اراضی زراعی استان اردبیل انجام شده است.

عادل عبدایمانی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این مزارع شامل ذرت، سویا، گوجه‌فرهنگی، سیب‌زمینی، باغات سیب و محصولات گلخانه‌ای است که به شکل مناسب و با نتایج مثبت انجام شده و در کنار آن یک حرکت توانمندسازی را در این حوزه شاهد هستیم.

وی گفت: اغلب این مبارزات با استفاده از زنبور براکون و تریکوگراما انجام شده به طوری که ما در سال 92 به ارزش 989 میلیون تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کردیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: ما همچنان در استفاده از مواد غیرشیمیایی در کنترل آفات مزارع ورود پیدا کردیم و در کنار آن اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی کرده‌ایم.

عبدایمانی همچنین از اخذ استاندارد ملی و برند ویژه محصول پاک برای اولین بار در کشور با تولید 2 هزار و 500 تن سیب‌زمینی پاک در استان خبر داد و افزود: مبارزه غیرشیمیایی با محلول‌پاشی عوامل میکروبی در سطح 500 هکتار و مدیریت آفات انباری با استفاده از تله‌های نوری انجام شده است.

وی به کسب موفقیت‌های استان در حوزه تولید سالم و کیفی محصول سیب‌زمینی اشاره کرد و بیان داشت: ما موفق به کسب رتبه ممتاز در تولید محصول سیب‌زمینی از لحاظ فلزات سنگین و نیترات بر اساس نتایج آزمایش پایش باقیمانده آلاینده‌های شیمیایی و همچنین دریافت تقدیرنامه از سازمان میادین و میوه و تره‌بار تهران برای تولید محصول پاک در سال جاری شدیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه به تولید 5 میلیون عدد مینی‌تیوبر و وجود 55 هزار تن ظرفیت انبار فنی و غیرفنی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم در تولید محصول سالم و ارگانیک در تمام بخش‌ها موفقیت لازم را به دست آوریم/س.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.