سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید و پرورش بيش از30 گونه ماهيان زينتي واكواريومي،درآذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اکنون بيش از 30 گونه از ماهيان زينتي و اكواريومي شناخته شده در استان توليد و پرورش مي يابد و شهرستان هاي تبريز و آذرشهر دو قطب تكثير و پرورش ماهيان زينتي در استان و شمالغرب كشور محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،صمد زاده افزود: توليدات اين بخش، بالغ بر ساليانه 5 ميليون قطعه بوده که به استانهاي ديگر و حتی به خارج از كشور نیز صادرمي گردد .

وی گفت: پرورش و تكثير ماهي‌هاي آكواريومي توسط بخش خصوصي در استخرهاي خاكي و بتوني و آکواریوم انجام و شامل گونه هاي تخم گذار و زنده زا مي باشد.

ماهيان زينتي توليدي در استان شامل خانواده ماهيان زنده زا مانند مولي، گوپی، دم شمشيري و پلاتي ، ماهیان تخمگذار شامل خانواده گلدفیش مانند مرواریدی ، ردکپ و رنجو ، خانواده سیچلاید مانند دیسکس ، اسکار ، سوروم و آنجل ، خانواده بارب مانند رزی بارب ، بارب حلب و بارب دنیسون ، خانواده تترا مانند تترانئون و تتراکاردینال و خانواده گورامی مانند گورامی دارف و گورامی سه خال می باشد.

صمد زاده ادامه داد: براساس آمارهاي موجود تقريباً 6 هزار گونه ماهي زينتي در دنيا شناخته شده است که در ايران80 گونه داخلي و200 گونه غيربومي درحوزه آبزي‌پروري زينتي وجود دارد که باتوجه به تنوع گونه‌ها در کشورهاي ديگر، ايران از توان پتانسيل بالايي در اين زمينه برخوردار است و توجه بيشتر و برنامه‌ريزي مدون براي توسعه این بخش می تواند درآمد زایی بالایی را در کنار اشتغال زایی مولد بهمراه داشته باشد./س
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، پرورش ، ماهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.