سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش متفاوت مطبوعات ایتالیا نسبت به رای اعتماد دولت جدید این کشور

واکنش مطبوعات ایتالیا به رای اعتماد دولت جدید "متئو رنتسی" نخست وزیر ایتالیا در مجلس سنا متفاوت بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، واکنش مطبوعات ایتالیا  به رای اعتماد دولت جدید "متئو رنتسی" نخست وزیر ایتالیا در مجلس سنا متفاوت بوده است. 

خبرنگار این شبکه افزود: روزنامه "لااستامپا" تصویری از رنتسی در حال ایراد نطق شصت دقیقه‌ای اش منتشر کرده است. وی این نطق را بدون آمادگی قبلی و به طور بداهه  بیان کرد." لا استامپا" بر مجموع اصلاحاتی که رنتسی وعده تحقق آنها را طی روزهای آینده داده است، تاکید کرده است.

 قرار است اصلاحاتی ساختاری در بخش مالیات، در بازار کار، در دیوان سالاری، در ادارات روی دهد. جناح راست ایتالیا پرسشهایی درباره هزینه‌های این اصلاحات مطرح کرده است. 

روزنامه "لیبرو" با گرایشهای راستگرایانه نوشته است  این اصلاحات صد میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. این روزنامه در عنوان خود نوشته است "دستها در جیب" که این یعنی "متئو رنتسی" مجبور به افزایش فشارهای مالیاتی بر مالیات‌دهندگان ایتالیایی خواهد شد. 

روزنامه "لارپوبلیکا" نوشته است باید از شر سیاست پیر در این کشور خلاص شود. این روزنامه خاطر نشان کرده است تغییر نسل در سیاست ایتالیا آغاز شده است.  رنتسی جوانترین نخست وزیر تاریخ ایتالیا است.

 این روزنامه همچنین تاکید کرده است رنتسی روز دوشنبه از مجلس سنا 169 رای گرفته است که این تعداد رای از آرای "انریکو لتا" نخست وزیر سابق که در ماه دسامبر گذشته 173 رای موافق از سنا گرفته بود، کمتر است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.