سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی "اردوغان و اوباما"

نخست وزیر ترکیه دیروز نمایندگان حزب عدالت و توسعه را از محتوای گفتگو تلفنی هفته گذشته خود با رئیس جمهور آمریکا مطلع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه ؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این گفتگو تلفنی انتقادهایی را که از قانون جدید استفاده از اینترنت در ترکیه و تغییرات در قانون اختیارات مجمع عالی قضات و دادستان ها مطرح می شود ، به نخست وزیر ترکیه یادآوری کرد.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در این نشست گفت : به رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کردم که شبکه ای حتی مکالمات تلفنی رئیس جمهور ترکیه را نیز شنود کرده است و هدف تصویب قانون جدید استفاده از اینترنت در ترکیه جلوگیری از  نقض حقوق افراد و سوء استفاده از اینترنت است. 

اوباما در گفتگوی تلفنی تاکید کرد ،‌ قصد مداخله در امور داخلی ترکیه را نداریم.اردوغان با اشاره به حضور فتح الله گولن رهبر معنوی جنبش خدمت در آمریکا ، خاطر نشان کرد ، فردی که در آمریکا مهمان  است ، در پی مداخله در امور داخلی ترکیه است. اوباما در واکنش به این اظهارات نخست وزیر ترکیه گفت : منظور شما را درک می کنم. 

ینی شفق نوشت : اردوغان در صبحانه کاری با حضور نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت : مکالمات 7 هزار نفر شنود شده است که برخی از آنان از چهره های معروف هستند.وی تاکید کرد ، با این مسئله در چارچوب قوانین برخورد خواهیم کرد.  در این نشست طرح اختیارات سازمان اطلاعات ملی ترکیه و قانون جدید اختیارات مجمع عالی قضات و دادستان ها و بسته های اصلاحات دموکراتیک نیز بررسی شد.


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.