سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت /

بازیافت و تبدیل ضایعات یک فرآیند پرسود برای تولید کنندگان

بازیافت و تبدیل ضایعات یک فرآیند پرسود برای تولید کنندگان است که می تواند به اقتصاد و تولید کمک کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در بازدید از کشتارگاه مدرن رشت با تاکید بر لزوم صیانت از محیط زیست و توسعه صنایع سبز ، از همه تولید کنندگان خواست در فرایند تولید بجای ایجاد زباله و آسیب به طبیعت و محیط زیست ، سیستم های جدید بازیافت و تبدیل مواد را جایگزین کنند .

محمد رضا برجی افزود : اداره کل حفاظت محیط زیست با حمایت از اینگونه صنایع و تولید کنندگان برای تشویق آنان نیز برنامه هایی دارد که از جمله آن معرفی آنان بعنوان صنعت سبز است.

وی با اشاره به این که فرایند تولید و تصفیه مجتمع کشتارگاه صنعتی دام رشت با رویکرد زیست محیطی انجام می شود ، خاطرنشان کرد : در این مجتمع بزرگ که213 نفر بصورت مستقیم مشغول بکار هستند ، خون و ضایعات لاشهبصورت اتوماتیک وارد سیستم تبدیل ضایعاتمی شود و در مجاورت بخار پس از 8 ساعت پخت تبدیل به پودر خون شده و برای مصرف در واحدهای مرغداری ، پرورش ماهی و دامداری ها بفروش می رسد .

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به این که در کشتار دام چیزی به اسم زباله بصورت عام وجود ندارد و همه اجزای به جامانده از لاشه قابل تبدیل و فروش است ، اعلام کرد: همه کشتارگاههای استانباید ضمن به روز شدن ، مسائل زیست محیطی را رعایت کنند ./س


انتهای پیام /


برچسب ها: بازیافت ، تبدیل ، ضایعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.