سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی معاونان وزیر امور خارجه روسیه با سفیر ایران/ ریابکوف: به تنظیم یک موافقتنامه جامع هسته‌ای تا 20 ماه ژوئن امیدواریم

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد "سرگئی ریابکوف" و "ایگور مورگولوف" معاونان وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه با "مهدی سنایی" سفیر ایران در مسکو درباره تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و همکاری اقتصادی دو جانبه گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: 24 فوریه، سرگئی ریابکوف با "مهدی سنایی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار کرد. دو طرف درباره اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران با توجه به نتایج دور اخیر مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی (چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان) که هجدهم تا بیستم فوریه در وین برگزار شد، گفتگو کردند.

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، گفتگو بین مورگولوف و سفیر ایران درباره همکاری روسیه و ایران به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی همچنین آماده سازی نشست سران کشورهای حوزه دریای خزر که پاییز آینده در شهر آستراخان روسیه (منطقه ولگا) برگزار می شود، بود.

ریابکوف ضمن اشاره به مذاکرات خوب و سازنده ایران با گروه 1+5 در اولین دور مذاکرات توافق نهایی در وین ، در خصوص آینده این مذاکرات گفت: امیدواری برای تنظیم یک موافقتنامه جامع هسته‌ای تا 20 ماه ژوئن وجود دارد. 

24 نوامبر 2013، ایران و شش قدرت جهانی درباره برنامه هسته‌ای این کشور توافقنامه‌ای موقت امضا کردند که بر اساس آن جمهوری اسلامی متعهد شد فعالیت‌های حساس برنامه هسته‌ای خود را در ازای کاهش برخی تحریم‌‌ها متوقف کند.20 ژانویه، طرف‌ها اجرای این توافقنامه را آغاز کردند.آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اجرای این توافقنامه نظارت دارد.گفتگو بین ایران و گروه پنج به علاوه یک 17 مارس در وین از سرگرفته خواهد شد. آخرین نشست مذاکره‌کننده‌های دو طرف پنجشنبه گذشته پایان یافت. همه طرف‌ها این مذاکرات را سازنده توصیف کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.