سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در بهمن ماه 92

مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در بهمن ماه سالی که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در بهمن ماه سالی که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

جهانگیری: برکناری فرهاد رهبر براساس روال اداری بود

یک استاد دانشگاه تهران گفت: این یک روال اداری و طبیعی است که ریاست در دانشگاه دوران مشخصی داشته باشد و با پایان دوره شخص دیگری مسئولیت را بر عهده بگیرد.

زیبا کلام: هیچ رئیس دانشگاهی در دنیا با تغییر دولت تغییر نمی‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:هیچ کشوری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که با تغییر دولت‌ها مدیریت دانشگاه‌ها نیز دستخوش تغییر شود.

وزیر علوم: سیاست وزارت علوم پاسخگو کردن دانشگاه‌ها در کنار اعطای استقلال است

جلسه 44 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

جمشیدی: لزوم بهره‌گیری مسئولان از ظرفیت‌های داخلی کشور

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای که در کشور داریم، جایگاه برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه را حفظ کنیم.

"مختاباد" رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد شد

سید عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران به ریاست دانشکده هنر ومعماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی منصوب شد.

"فرهاد رهبر" از ریاست دانشگاه تهران برکنار شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فرهاد رهبر را از ریاست دانشگاه تهران برکنار کرد.

عباسی: عقلانیت و اندیشه‌ورزی جامعه را به تعالی می‌رساند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد، گفت: برای تقویت ارزش خوب بودن، بایستی عقلانیت و اندیشه‌ورزی را در جامعه تقویت کنیم تا شاهد رشد و پویایی آن باشیم.

مصطفی‌پور: دیپلمات‌های کشورمان نگذارند مذاکرات از چارچوب هسته‌ای خارج شود

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مذاکره‌کنندگان ایرانی باید هوشیاری بیشتری داشته باشند و مسیر مذاکرات را فقط در قالب مسئله هسته‌ای ادامه دهند، که اگر مذاکرات وارد فازهای دیگری شود، قطعأ آن‌ها فشار بیشتری به ایران وارد می‌کنند.

پاسخ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به پیام مقام معظم رهبری

در پاسخ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به پیام مقام معظم رهبری آمده است: پیام بابرکتتان بار دیگر روح امید، نشاط و پویایی را به فرزندانتان در جامعه اسلامی دانشجویان دمید و فصل جدیدی را در فعالیت‌هایشان آغاز کرد، از اینکه فرزندان انقلابی خود را این چنین مورد لطف قرار دادید احساس غرور کرده و عظمت این فرمان را با تمام وجود درک کردیم.

پوسترهای پیام مقام معظم رهبری به گردهمایی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

پوسترهای پیام مقام معظم رهبری به گردهمایی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل منتشر شد.

کواکبیان: با دولتی که حق غنی‌سازی را واگذار کند مقابله می‌کنیم

دبیر حزب مردم سالاری در ششمین روز دوازدهمین اردوی جهاد اکبر در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن‌های مستقل سراسر کشور پیرامون توافق ژنو و مباحث هسته‌ای به صحبت و پرسش و پاسخ با دانشجویان پرداخت.

غلامی‌سامان: افزایش اخراج اساتید مذهبی از دانشگا‌ه‌ها

دبير دفتر سياسي جمعيت دانشجويان حامي عدالت اسلامي با ابراز نگراني از اخراج و يا منع تدريس اساتيد ارزشي در سیستم علمی کشور گفت: اخيرا درصد اخراج و منع تدريس اساتيدي منتسب به جامعه مذهبي افزايش يافته و در مقابل فضاي كاري برخي اساتيد با پرونده‌هاي معلوم‌الحال بازتر شده است كه آينده‌اي خطرناک برای جوانان اين كشور رقم خواهد زد.

یادداشت/6 نکته از پیام رهبر انقلاب به دانشجویان

دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، در یادداشتی آورده است: پیام اخیر مقام معظم رهبری به دانشجویان، حاوی راهبردها و اقداماتی برای تمامی تشکل‌های دانشجویی است که در صورت تحقق آن، فصل زرینی در کارنامه‌ جنبش دانشجویی مسلمان در دهه‌ 90 رقم خواهد خورد.

روستا آزاد: مذاکرات باید در چارچوب هسته‌ای پیگیری شود

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: تیم مذاکره کننده نباید اجازه ورود به بحث‌های غیر هسته‌ای، از جمله صحبت درباره موشک‌های بالستیک و حقوق بشر را به طرف مقابل بدهند.

شریعتی: مقام‌های آمریکایی هنگام صحبت در مورد ایران حد و مرز خود را بشناسند

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه مقام‌های آمریکایی هنگام صحبت در مورد ایران حد و مرز خود را بشناسند، گفت: ملت ایران باهمه تهدیدها و کارشکنی‌های قدرت‌های بزرگ وارد سی و ششمین سال پیروزی انقلابشان شدند و این به این معنی است که همچنان بر قدم هایشان استوارند و با تمام توان در مقابل آمریکا می‌ایستند.

باستان: اقتصاد مقاومتی با تحقق شعار "ما می‌توانیم" ارتباط مستقیم دارد

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به پیوند صنعت و دانشگاه کمک می‌کند، گفت: با انجام مدل اقتصاد مقاومتی، استفاده از کالای خارجی به حداقل رسیده و تولید داخلی به بهره‌وری بیشتر می‌رسد که در این صورت شعار "ما می‌توانیم" به واقعیت می‌پیوندد.

صلاحی: حضور پرشور مردم در 22 بهمن پاسخ کوبنده به اقدامات آمریکایی‌ها بود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه همچنان در 22 بهمن شعار مرگ بر آمریکا طنین‌انداز شد، گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها درباره مسائل ایران تلاش بسیاری دارند تا به اهداف پلیدشان برسند، ملت ایران امسال در راهپیمایی 22 بهمن بسیار پرشورتر شرکت کنند.

یادداشت/ تدبیر دکتر روحانی برای منتقدان توافق‌نامه ژنو

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نوشت: آیا انصاف است که به جای شدت عمل به خرج دادن در برخورد با مستکبران غربی، از خیانات و جنایات ایشان چشم‌پوشی کرده، اما منتقدان خیرخواه و دلسوز هم‌وطن را با الفاظ ناشایستی چون معدودی "کم سواد" و "مواجب بگیر"، مخاطب قرار دهیم؟!

عباسی‌مهر:  آمریکا باید رفتار و مواضع خود را درباره ایران اصلاح کند

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر امو خارجه آمریکا از ادبیات شدیدالحنی درباره ایران استفاده کرد، گفت: آمریکایی‌ها باید به تناسب رفتارهایی که ایران نشان می‌دهد رفتار خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت با اعتراض مردم و مسئولان مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبویان ۲۸ بند "توافقنامه ژنو" را تشریح کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نبویان در جمع دانشجویان انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور پیرامون مذاکرات ژنو به سخنرانی پرداخت و ابعاد مختلف آن را تجزیه و تحلیل کرد.

نامه دانشجویان انجمن‌های اسلامی مستقل به مقام معظم رهبری

دانشجویان شرکت کننده در گردهمایی انجمن‌های اسلامی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری ضمن تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند: دانشجویان نسبت به مطامع دشمنان آگاه هستند.


یادداشت/ انقلاب ایران، تولد دوباره اسلام

مدیر روابط عمومی بسیج اساتید استان تهران در یادداشتی به اصل گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نوشته است: توانايي انقلاب در تلفيق دين و سياست، سنت و مدرنيته، روشن‌فكري و ديانت، معنويت و ماديت، عدالت و آزادي، استقلال و امنيت قابل توجه است.

پهلوانی: آمریکا قدم‌های آخر خود را در خاور میانه بر می‌دارد

مسئول معاونت تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان تهران با تأکید بر اینکه اظهارات مقامات آمریکایی درباره‌ گزینه‌های نظامی بلوف است، گفت: آمریکا باید از صحنه‌ جهان محو شود و شواهد حاکی از این است که آمریکا قدم‌های آخر خود را در خاورمیانه بر می‌دارد.

یادداشت/ انقلابی بر انقلاب‌های جهان

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی به بررسی تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر پرداخته است.

بسیج دانشجویی: دولت به دور از شعار زدگی، میان خود و مردم حائل ایجاد نکند

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در نامه‌ای خطاب به روحانی اعلام ‌کرد: امید هر ایرانی، تحقق عزت و آبادانی ایران اسلامی است، امّا این مهم محقق نخواهد شد مگر زمانی که دولت به دور از شعار‌ زدگی، میان خویش و مردم، حائل ایجاد نکند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.