سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت قانون کپی رایت راهی به سوی جهانی شدن

يك نویسنده كشورمان گفت:رعایت قانون کپی رایت از سوی مسئولان،‌ناشران و اهالی فرهنگ با ایجاد تعامل سالم فرهنگی میان کشورهای مختلف موجب جهانی شدن صنعت نشر کشور می شود.

عبدالمجید نجفی،نویسنده در گفتگو با خبرنگار بخش ادب و هنر باشگاه خبرنگاران درخصوص پیوستن به معاهده جهانی کپی رایت گفت: پیوستن به قانون کپی رایت موجب آشنایی با آثار کشورهای دیگر از نظر طرح و یا معرفی جدیدترین آثارشان می شود که البته در حال حاضر این قانون در کشور ما از سوی برخی از ناشران رعایت می شود،اما متاسفانه این مسئله در صنعت نشر کشورمان همه گیر شده است.

نجفی ادامه داد:شاید رعایت این قانون در نگاه اول با صرف هزینه های بالا همراه باشد و بسیاری از ناشران هم به همین دلیل از پیوستن به آن خودداری می کنند؛اما باید گفت که بدون شک رعایت این قانون موجب ایجاد یک تقابل فرهنگی میان کشورهای عضو شده و در درازمدت دارای نتایج مثبتی در عرصه فرهنگ و هنر کشور می شود.

این نویسنده اظهار داشت:کشور ایران با توجه به پشتوانه قوی فرهنگی و تمدنی خود باید برای کسب حسن شهرت و معرفی آثار برتر خود به این قانون بپیوندد؛البته به وجود آمدن مشکلاتی چون عدم تطابق با استانداردهای جهانی، پرداختها،ارتباطات نیز در این راه طبیعی است ولی نتیجه آن در درازمدت موجب شکوفایی رشد صنعت چاپ و تلاش بیشتر نویسندگان و مولفان برای خلق اثر قابل قبول در سطح جهانی می شود./ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.