سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مستلزم بازنگری در اصول اقتصادی است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: عملیاتی شدن این سیاست‌ها مستلزم بازنگری در اصول اقتصادی کشور است.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: به ثمر رسیدن اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مستلزم تدوین برنامه‌های جامع زمانبندی شده و ارزیابی‌های مستمر است که در این صورت دیگر ایران مشکلی با عنوان تحریم و فشار اقتصادی نخواهد داشت.

وی عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مستلزم بازنگری در اصول اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: باید ابتدا قوانین اقتصادی مربوطه با این سیاست‌ها همسوسازی شوند.

حسینی‌صدر در همین زمینه قوانین را یکی از مسائل بسیار اثرگذار مطرح کرد و گفت: گاهی اوقات این قوانین حمایت کافی از فعالان اقتصادی کشور نداشته و به نوعی دست و پا گیر نیز می‌شوند.

وی همچنین نکته قابل توجه دیگر در این زمینه تعیین درصد تحقق معیارهای اقتصاد مقاومتی و پیشرفت آن در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید اقدامات لازم بر مبنای دوره‌های زمانی مختلف و بر اساس چارت زمانی تعیین شده آغاز گردیده و گزارش‌های سه ماهه از نحوه عملکردها تهیه شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر مبنای این چارت اجرایی باید اهداف مشخص شده و دستگاه‌های اجرایی مختلف مکلف شوند طی دوره‌های زمانی معین عملکرد خود را به طور شفاف به مجلس ارائه داده و مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی اثربخشی این سیاست‌ها را مستلزم تدوین برنامه‌ای جامع و قابل ارزیابی عنوان و تصریح کرد: چنانچه برنامه‌ریزی صحیح مناسبی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد، بیش از 90 درصد مشکلات اقتصادی مردم رفع شده و از فشار تحریم‌ها کاسته می‌شود.

حسینی‌صدر با تأکید بر اینکه این مسئله مستلزم صرف زمان برای نتیجه دادن است، گفت: تحقق این سیاست‌ها یک شبه ممکن نبوده و لازم است برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدتی را برای آن در نظر بگیریم که در این صورت در دراز مدت دیگر ایران مشکلی با عنوان تحریم و فشار اقتصادی نخواهد داشت./ش

برچسب ها: اقتصاد ، خوی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.