سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

راه اندازی 11 نمایشگاه صنایع دستی در استان چهارمحال و بختیاری

11 نمایشگاه صنایع دستی و بازارچه نوروزی همزمان با ایام نوروز در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در مراکز شهرستان های شهرکرد، بروجن، فارسان، کوهرنگ، لردگان، کیار، سامان و بن پیش بینی شده است.
مهرداد رئیسی افزود: 61 غرفه صنایع دستی و سه سیاه چادر عشایری برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری در تعطیلات نوروزی 93 برپا می شود.
وی با بیان پیش بینی راه اندازی غرفه های سوغات محلی مردم استان چهارمحال و بختیاری، یاد آور شد: ایجاد شور و نشاط و معرفی آداب و رسوم محلی، پخت غذاهای سنتی و محلی و اجرای موسیقی محلی مردم استان از برنامه های جانبی پیش بینی شده است.
رئیسی گفت: با برنامه ریزی انجام شده، در کنار بازارچه های فروش نوروزی صنایع دستی، کارگاه های تولید برخی صنایع دستی نیز پیش بینی شده که گردشگران می توانند با مراحل تولید محصولات آشنا شوند.
سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را معرفی صنایع دستی این استان، افزایش درآمد فعالان این بخش، بازاریابی، توسعه و ترویج و فرهنگ سازی برای استفاده خانوارهای ایرانی از این مصنوعات هنری داخلی بیان کرد.
قالیبافی، چرم دوزی، گلیم بافی، نمدمالی، قفل سازی، سنگ تراشی و چوقابافی از صنایع دستی مردم استان چهارمحال و بختیاری است./ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.