سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

باغداران آسیب دیده از برف از هرگونه عملیات باغبانی وسمپاشی خودداری کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهرگفت: باغداران آسیب دیده از برف از هرگونه سمپاشی خودداری کنند و تا فروردین سال آینده منتظر واکنش درختان آسیب دیده باشند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ سنجرانی در حاشیه جلسه شورای آب و خاک و کشاورزی شهرستان نوشهر افزود: تنها توصیه ای که به باغداران آسیب دیده از برف در شرایط فعلی می توان ارائه کرد خودداری از هرگونه سمپاشی است و تا فروردین ماه سال آینده باید منتظر واکنش درختان آسیب دیده باشند و از هرگونه اقدام عملیات باغبانی بشدت پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: توصیه می شود در شرایط فعلی فقط قسمت ها آسیب دیده درختان بایستی بریده شود و بوسیله چسب پیوند از ورود آفات و بیماری ها حفظ گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهرگفت: با گرم شدن هوا و ایجاد شرایط مناسب در فروردین ماه می توان بدرستی در خصوص احیای باغ و یا تقویت ریشه های درختان بوسیله نهاده ها و کودهای تقویتی اقدامات درستری را تصمیم گیری کرد و انجام داد.

سنجرانی گفت: در 10 درصد از مزارع برنج عملیات اولیه کاشت از قبیل شخم زنی و آماده سازی زمین های شالیزاری آغاز شده و در بخش کشت گندم و جو نیز بطور تقریبی 100 درصد مرحله پنجه زنی گیاه صورت گرفته است./س

/انتهای پیام

برچسب ها: باغداران ، آسیب ، برف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.