سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار اسامي زندانيان امنيتی مرتبط با امنيت ملی عربستان

اعضای کابینه دولت عربستان روز گذشته با تصویب قانون جدیدی به وزارت کشور(داخلی) عربستان اجازه داد تا اسامی زندانیان و بازداشت شدگان مرتبط با امنیت ملی را اعلام کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عرب نیوز چاپ عربستان ، کابینه دولت عربستان روز گذشته با تصویب اصلاحیه بند چهارم قوانین زندان و بازداشتگاه به وزارت کشور این اختیار را داد که اسامی زندانیان و بازداشت شدگانی که به سبب جرائم امنیتی ، امنیت ملی عربستان را به خطر انداخته اند منتشر نماید. 

مقامات دولت عربستان می گویند این اقدام در جهت رعایت حقوق زندانیان و منافع شخصی و عمومی در جامعه این کشور انجام شده است. از سوی دیگر کابینه دولت عربستان قانون انتشار و اعلام اسامی زندانیان امنیتی را در حالی به تصویب رسانده است که افزایش تعداد زندانیان در این کشور یکی از مشکلات اصلی مقامات زندان های عربستان است. مدیرکل زندان های عربستان که پیش از این خبر از ساخت دو زندان جدید در ریاض و جده عربستان را داده بود اعلام کرده است که سلول های زندان در عربستان جوابگوی تعداد زندانیان نیست و فشردگی شدیدی در زندانهای این کشور وجود دارد. منابع خبری مستقل اعلام کرده اند که تعداد زندانیان در عربستان به بیش از سی هزار نفر می رسد و با آنکه دستگاه قضایی عربستان دستور داده است تا تعدادی از زندانیان از زندان آزاد شوند اما برخی از آنها به سبب جرایم امنیتی همچنان در زندان بسر می برند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.