سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی رخ داد

تاسف لاریجانی از اداره جلسه در اقل وزن / تذکر کوچک‌زاده در مورد نماینده "آستان بوس" درگاه رئیس

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تهران گفت: متاسفایم که مجلس در اقل وزن اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز طی تذکرهای نامه‌ای از برخورداری جلسات غیر علنی صبح امروز یکشنبه انتقاد کرد.
 
وی همچنین در رای گیری استمزاجی جلسه غیر علنی صبح امروز در مورد جدول درآمدهای استان‌‌ها گفت: اصل رای گیری استمزاجی به  این معنا است که شبهه غیر قانونی بودن این جدول وارد است .
 
نماینده مردم تهران در ادامه گفت: کمیسیون برنامه و بودجه موظف است طبق برنامه ماده55 به عملکرد آن رسیدگی کند و گزارش آن حداکثر تا پایان شهریور ماه هر سال ارائه دهد.
 
وی افزود: ما تا به حال در بودجه 93 گزارشی از عملکرد بودجه مجلس دریافت نکردیم، مثلا در مورد بیست  الی سی میلیارد تومان اعتباری که در اختیار رئیس مجلس برای کمک به اشتغال دارد. 
 
***جلسه غیر علنی ضابطه دارد
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه  اظهار  داشت: اگر مجلس بخواهد جلسه غیر علنی برگزار کند این جلسه ضوابطه دارد.
 
وی تصریح کرد: در صورتی که این وضعیت اضطراری بود و مربوط به کشور باشد به تقاضای کتبی رئیس جمهور یا یکی از وزاء یا ده نماینده مجلس جلسه غیر علنی تشکیل می‌شود.
 
کوچک زاده خطاب به لاریجانی گفت: با کدام توجیه جلسه غیر علنی را برگزار کردید که دو ساعت وقت مجلس گرفته شد، برای اینکه شما نظر خود را در مورد چند نفر اعلام کنید!
 
وی با بیان اینکه مجموعه‌ی کار‌ها نشان می‌دهد که اصرار عمل به آن نامه نیست اظهار داشت: اگر رفتار غیر قانونی تکرار شود ضرر بیشتر آن به صاحب منصبان بر می گردد .
 
 به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حین سخنرانی کوچک زاده یکی از نمایندگان به نشانه اعتراض به سخنان وی درفریاد "دو دو" سر داد که کوچک زاده در واکنش به این موضوع گفت: آقای لاریجانی شما باید جلوی این شخص را بگیرید و اسم آن را اعلام کنید چرا که کار غیر قانونی و غیر شرعی انجام داد.
 
کوچک زاده خطاب به نماینده گفت: شما مخالفید که با رئیس مخالفت کنیم، پس بفرمایید ما آستان بوس درگاه رئیس هستیم پس چرا دو دو می‌گویی.
 
در ادامه علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت خطاب به کوچک زاده گفت: شما چرا توهین می‌کنید من جواب می‌دهم.
 
وی در پاسخ به تذکرات کوچک زاده گفت: اولا این بحثی که در مورد جلسات غیر علنی گفتید مربوط به جلسات غیر علنی رسمی است ولی جلسه ما غیر علنی غیر رسمی بود بنابراین مخالفتی با قانون ندارد.
 
رئیس مجلس در مورد گزارش بودجه نیز گفت: هر ماه آقای باهنر گزارش بودجه را ارائه می‌کند.
 
لاریجانی در ادامه تصریح کرد: خودتان هم می‌دانید مجلس چه تنگناهایی دارد، متاسفایم که همین مسائل باعث شده تا مجلس در اقل وزن اداره شود.
 
وی تاکید کرد: همین موضوع باعث شده که برخی‌ها فکر می کنند نمایندگان درآمد آنچنانی دارند، آیا این گونه است،‌ واقعا با زبان خودتان به این مسائل دامن می‌زنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: جلسات ، علنی ، توهین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.