سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبس های چند ساله برای 116 نفر از طرفداران مرسی

منابعی قضایی مصر اعلام کردند دادگاههای این کشور روز دوشنبه 116 نفر از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر را به اتهام اخلال در روند تردد وسایل نقلیه ، حمله به نیروهای امنیتی و تظاهرات بدون مجوز به یک تا پنج سال حبس محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، یک منبع افزود دادگاهی در شهرک نصر قاهره 18 نفر از طرفداران مرسی را به پنج سال زندان و پرداخت 100 هزار جنیه (حدود 14 هزار و 400 دلار) جریمه محکوم کرد. 

پس از برکناری مرسی وابسته به گروه اخوان المسلمین در ژوئیه گذشته در پی اعتراضات گسترده به حکومت وی ، طرفداران اخوان المسلمین در قاهره و استانهای دیگر دست به تظاهرات زدند که بسیاری از آنها به خشونت کشیده شد و بر اثر آن حدود 1500 نفر کشته شدند که بیشتر آنها از طرفداران مرسی بودند و صدها تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شدند. 

منابع قضایی اعلام کردند سه دادگاه در شهر ساحلی اسکندریه 67 نفر از طرفداران اخوان المسلمین را به دو تا چهار سال حبس به اتهامهای مشابه محکوم کردند. 

یک منبع گفت دادگاه العطارین که یکی از دادگاههای کیفری اسکندریه است 50 نفر از طرفداران مرسی از جمله سه تن از رهبران اخوان المسلمین را به دو سال زندان همراه با کار و پرداخت 50 هزار جنیه جریمه محکوم کرد. 

یک منبع دیگر گفت دادگاه محرم بیک در اسکندریه نیز هفت نفر از طرفداران مرسی را به چهار سال زندان همراه با کار محکوم کرد. 

یک منبع دیگر نیز گفت دادگاه المنتزه در شرق اسکندریه نیز هفت نفر از طرفداران مرسی را به سه تا سه سال و نیم زندان و پرداخت 50 هزار جنیه جریمه محکوم کرد. 

از زمان برکناری مرسی ، نیروهای امنیتی مصر هزاران نفر از طرفداران وی از جمله بیشتر رهبران اخوان المسلمین را به اتهامهای مختلف بازداشت کرده اند. 

یک منبع قضایی در شهر قنا در جنوب مصر نیز گفت دادگاه کیفری این شهر 29 نفر از طرفداران مرسی را به اتهام اغتشاش و اخلال در حرکت خودروها به یک سال زندان و پنج نفر دیگر را نیز به اتهامهای مشابه و حمله به نیروهای امنیتی به دو سال زندان محکوم کرد. 

این منابع قضایی و امنیتی افزودند محکوم شدگان روز دوشنبه در تظاهرات ماههای سپتامبر و نوامبر سال گذشته بازداشت شده بودند. 

هشام برکات دادستان کل در بیانیه ای اعلام کرد دستور ارجاع پرونده 504 نفر از طرفداران مرسی را به دادگاه جنایی قاهره به اتهام «هتک حرمت مسجد الفتح و تخریب کردن آن ، اخلال در برگزاری نماز در این مسجد ، قتل عمد و اقدام به اجرای اهداف تروریستی» صادر کرده است. 

این بیانیه به تظاهرات گسترده اخوان المسلمین در 16 اوت گذشته در میدان رمسیس که مسجد الفتح نیز در آنجا قرار دارد و دو روز پس از حمله به تحصن کنندگان طرفدار مرسی و کشته شدن صدها نفر از آنها برگزار شد ، اشاره می کند. 

در درگیریهای میدان رمسیس نیز دهها نفر از طرفداران مرسی کشته و صدها نفر نیز زخمی شدند. همچنین دهها نفر دیگر از طرفداران مرسی در مسجد جامع الفتح برای یک روز در محاصره بودند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، دادگاه ، حبس ، قضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.