سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار سفير ايران با وزير خارجه جديد لبنان مطرح شد

رکن‌آبادی: اعلام آمادگی تهران برای همکاری در کشف و مجازات تروریست‌ها

سفیر ایران در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ايران به ويژه پس از انفجارهای ترورويستی اخير كه سفارت و رايزني فرهنگی كشورمان در لبنان را مورد هدف قرار داد، باتوجه به تجربه‌های فراوان در مبارزه با تروريسم، ضمن اعلام آمادگی براي ارائه هرگونه همفكری و مساعدت دراين زمينه، همكاری با نهادهای امنيتي ذی‌ربط در لبنان را براي كشف و مجازات عاملين و جلوگيری از گسترش اينگونه اقدامات را آغاز كرده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "غضنفر رکن‌آبادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از سفرای کشورهای آسیایی طی دیدار با «جبران باسیل» وزیر خارجه جدید لبنان، ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت و تصدی مسئولیت وزارت امور خارجه توسط وی، مسائل دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار دادند.
 
سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به هدف قرار گرفتن امنیت شهروندان لبنانی ازسوی گروه‌های تروریستی هدایت شده ازسوی رژیم صهیونیستی، همبستگی و تقویت وحدت را شرط موفقیت در گذار از این مرحله حساس برشمرد.
 
رکن‌آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگاران، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به ویژه پس از انفجارهای ترورویستی اخیر که سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان را مورد هدف قرار داد، باتوجه به تجربه‌های فراوان در مبارزه با تروریسم، ضمن اعلام آمادگی برای ارائه هرگونه هم‌فکری و مساعدت در این زمینه، همکاری با نهادهای امنیتی ذی‌ربط در لبنان را برای کشف و مجازات عاملین و جلوگیری از گسترش اینگونه اقدامات را آغاز کرده است.
 
رکن‌آبادی همچنین تشکیل دولت جدید لبنان را دارای تأثیر مثبت بر مسائل مختلف امنیتی و سیاسی این کشور و منطقه دانست و بر لزوم تمرکز و برنامه‌ریزی دولت جدید بر مقابله با گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ها و جنایات غیرانسانی گروه‌های تروریستی در لبنان، سوریه، عراق یا هرجای دیگر را همسو با رژیم صهیونیستی و در جهت تحقق اهداف این رژیم عنوان کرد.

ملاقات رئیس حزب همبستگی لبنان با سفیر جمهوری اسلامی ایران
 
"امیل رحمه" نماینده مارونی مجلس و رئیس حزب همبستگی لبنان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، با "غضنفر رکن‌آبادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران ملاقات و در خصوص تحولات صحنه داخلی لبنان و تحولات منطقه گفتگو کرد.
 
رئیس حزب همبستگی لبنان در این ملاقات با اشاره به تحولات سوریه و خطر گروه‌های تروریستی تکفیری اظهار داشت: بدون شک مبارزه به گروه‌های تکفیری در سوریه مانع از آن شده است که لبنان تبدیل به امارتی برای داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری شود.
 
نماینده مارونی مجلس لبنان فتنه‌انگیزی در منطقه را توطئه‌ای صهیونیستی دانست و اظهار داشت: گروه‌های تکفیری ریشه در سازمان‌های اطلاعاتی صهیونیستی داشته و کسانی که اقدام به عملیات انتحاری می‌کنند، خواسته و یا ناخواسته به این رژیم غاصب در رسیدن به اهداف شوم خود خدمت می‌کنند.
 
غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح  تحولات منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر خطر گروه‌های تروریستی تکفیری هدایت شده از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان چالشی برای کلیه کشورهای منطقه تأکید داشته و بر ضرورت هوشیاری در برابر این فتنه تأکید کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفیر ، ایران ، بیروت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.