سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اقتصاد خبر داد:

توزیع فرم جدید خوداظهاری یارانه‌ها در اسفند/ تغییر قیمت سوخت از فروردین یا اردیبهشت ۹۳

وزیر اقتصادی از انتشار فرم خوداظهاری دریافت یارانه نقدی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این فرم طراحی شده و کارگروه‌های تخصصی در حال مطالعه دقیق بر روی آن هستند و اگر متقاضیان فرم‌ها را صادقانه پر نکنند تا سه برابر جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، طیب‌نیا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: براساس قانون هدفمندی‌یارانه‌ها و تبصره 21 قانون بودجه سال 93 دولت مکلف است قیمت حامل‌های انرژی را به صورت تدریجی تغییر دهد و بر همین اساس برنامه‌ریزی گسترده ‌ای در سه ماه گذشته در همین زمینه آغاز شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها با تاکید بر این که فاز دوم از ابتدای فروردین‌ماه و یا ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس بودجه سال 93، پرداخت یارانه تنها به افراد نیازمند انجام می‌شود و افراد متقاضی دریافت یارانه با فرم‌های خود اظهاری که در روزهای آینده توزیع می‌شود، اعلام می‌کنند که متقاضی دریافت یارانه هستند یا نه.


*** تغییر قیمت‌ حاملهای انرژی از فروردین یا اردیبهشت  93 / مبلغ 45500 تومان تغییر می کند

وی با تصریح اینکه مبلغ یارانه نقدی 45500 تومانی در سال آینده تغییر نخواهد کرد، از تغییر قیمت حاملهای انرژی از فروردین یا اردیبهشت 93 با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

طیب‌نیا در تشریح تصمیمات جدید دولت برای فاز دوم هدفمندی با تأکید بر اینکه مجلس تکلیف دولت را در قانون بودجه 93 برای پرداخت یارانه‌های نقدی مشخص کرده است به ارائه آخرین اخبار و تصمیمات دولت در خصوص ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: پرداخت نقدی از این پس صرفاً به افراد نیازمند متقاضی امکان پذیر خواهد بود و اگر در ثبت نام جدید هدفمندی کسی خود را نیازمند اعلام نکند یارانه دریافت نخواهد کرد.

وی با تأکید براینکه در ثبت نام جدید هدفمندی یارانه‌ها اگر کسانی که خود را واجد شرایط و متقاضی واقعی بدانند ممکن است مشمول دریافت یارانه نقدی شوند تصریح کرد: ممکن است عده ای خود را متقاضی و واجد شرایط بدانند اما بنا به شرایط کشور از دریافت نقدی یارانه انصراف دهند.

به گفته وی، ارائه اگر متقاضیان فرم‌ها را صادقانه پر نکنند تا سه برابر جریمه می‌شوند.

*** افزایش قیمت ها با شیب ملایم همراه خواهد بود


قطعا در قیمت حامل‌های انرژی تجدیدنظر شده و افزایش قیمت‌ها ملایم بوده تا از هرگونه فشار بر اقتصاد کشور و مصرف‌کنندگان خودداری شود.

طیب‌نیا با بیان این که واقعی شدن قیمت‌ها به طور تدریجی در چند سال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: البته شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی مختلف متفاوت است و حامل‌های انرژی مرتبط با بخش تولید با شیب ملایم‌تری افزایش قیمت را شاهد هستند.


انتهای پیام/
برچسب ها: طیب نیا ، هدفمندی ، یارانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
خورشيد
۱۱:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۳
اگر امکان داشته باشه حاضریم 45500 تومان به دولت بدیم و یارانه هم نگیریم و اجناسی که به خاطر هدفمندی گران شده به قیمت اولیه خودش برگرده
افشین
۰۰:۱۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
قراربود با شعار برقراری عدالت بیت المال مسلمین بطور مساوی بین آحاد جامعه توزیع گردد ، قیمت ها واقعی شده و در نتیجه افراد جامعه به نسبت میزان مصرفشان قیمت های واقعی را بپردازند ولی معلوم نیست چه فاجعه اسفباری در حال انجام است .
محمدرضا
۱۲:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
درسته كه آقاي روحاني باكليدآمده ولي وزيرانش با داس آمدن تامردم رادروكنند.
ترس
۱۱:۵۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
آقایون مسول ،چرا مردم را این قدر تحقیر می کنید .مث گدا تو صف سه قلم کالای بی ارزش هستند. واقعا راه دیگر برای انجام کمک به ذهنتان نرسید؟
ایرانی
۰۳:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
واقعا دولت تدبیر خسته نباشید...
همش به فکر مردم هستید.
جعفرزاده از پارس آباد
۰۰:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
یارانه حق همه ی مردم ایرانه چه فقیر چه غنی ؟ چون پول نفته وهمه ی مردم حق مساوی دارند .
اصحاب كهف
۲۳:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
السلام و عليك يا صاحب الزمان ( ظهور نزديك است )
ali
۱۸:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
کشورهای اروپایی ماشینای با استانداردی سوار میشن که هم کیفیت داره هم سوخت کم ولی ماشینای ساخت داخل چی....
مصرف سوخت بالاست قبول ولی دلیلش ماشينای پر مصرف داخلین
محمد
۱۸:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
باسلام این طرح شکست خوردنیست زیراساختارهای آن وجودنداردفشارهم حدی دارد.
حامداسعدي
۱۸:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
سلام بهتر بود اصلاح قيمت حاملهاي انرژي پس از كاهش نرخ دلار وكاهش نرخ تورم كه سال گذشته بي رويه بالا رفت انجام پذيرد تا به مردم فشار وارد نشود ومعني عدالت در اقتصاد واقعي گردد.
ضمنا توزيع مرحله اول سبد كالا ثابت كرد كه ملاكهاي موجود در دولت براي تشخيص كم درآمد از برخوردار واقعي نيست چراكه خيلي از افراد هستند كه مثلا ماشين يا منزل وزمين بنامشان هست ولي در تصرفشان نيست چون بصورت قولنامه اي فروخته اندو آنها كه خريده اند چيزي بنامشان ثبت نشده وهكذا
رضا
۱۸:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
افراد نیازمند همون نمایندگان مجلس و کارمندان دولت و دیگران هستند که سبد کالا بهشون تعلق گرفت ، نه من کارگر که سبد کالا بهم ندادند .
هومن
۱۸:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
قیمت همه چی با این یارانه بالا رفت تنها حامل انرژی نیس ک
خوراک پوشاک ، قیمت تولیدی های داخل رو میبرن بالا میگن دلار رفته بالا خوب چ ربطی به دلار داشت اینا ک داخلین ، موندیم ما جوونا چجوری زندگی کنیم والا
جعفرطالبی
۱۸:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
با سلام . اصلا صحبت سر این نیست که یارانه ی عده ای حذف شود یا نه ، چون انگار دولت تصمیم خود را گرفته است . اما اینطور با پنبه سر بریدن و ضعیف کشی چرا ؟ دوباره خانواده ها را راهی خیابان و کافی نت کردن ! دوباره مزد این ملت همیشه در صحنه را با تشویش دادن ! شما می دانید که مکانیسم های تعیین درآمدتان قلب کارکنان دولت را نشانه خواهد گرفت . من معتقدم یکبار دیگر رییس جمهور خواهد آمد و در برنامه ی تلویزیونی از مردم عذر خواهی خواهد کرد . نکید این کارها را
منو چهر راستی بروجنی
۱۷:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
سران این دولت فقط و فقط نصف پر لیوان را می بینند و مدام از افزایش قیمتها و گران کردن دم می زنند ولی نمی گویند که اول باید مقدار یارانه را اضافه کنند بعد راجع به گران شدن حرف بزنند .فقط مدام می گویند گران می شود .مردم و بدبختی های مرد م را در نظر نمی گیرند .مرتب دم از گران کردن می زنند و بیخبر اینکه مرد چه فلاکتی می کشند.
مهدي
۱۷:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
با صحبت دوستمان موافقم در ضمن درامد وپايه حقوق انها مثل كارمندهاوكارگران ما500هزار تومان نيست
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
اگر منظور از واقعی شدن قیمت بنزین پیروی از کشورهای اروپایی هست باید گفت که اونا روی نفت نیستن و اصلا نفتی ندارن تا بنزین داشته باشن.ایران باید قیمت بنزین رو با کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه کنه نه مثلا با آلمان یا ترکیه
علی
۱۹:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
فقط قیمت بنزینو میبینن نگاه نمیکنن ببینن اونا چی سوار میشن ماها چی سوار میشیم دلمون خوشاله پراید داریم با سوخت کم (6-7lit (
علی
۱۲:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
من نمیدونم اصلاچرافازدوم رااجرامیکنند ازفازاولش چه خیری حاصل شدکه حالافازدوم اجرابشه؟؟!!!بازهم گرانی.بازهم فشاربراقشارکم درامد.مگه مشکل قاچاق سوخت یاکیفیت بدنان وسایرمشکلات حل شد؟؟؟
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
خدا کمک مردم بد بخت بکنه
رضا
۱۱:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
بابا بگید نمیخوایم بدیم خیال ملت راحت کنید دیگه این حرفا چیه؟!!!1
علی روشن
۱۰:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
سلام . یارانه نقدی حذف می شود قیمت حامل های انرژی و سوخت بالا می رود آن وقت می خواهیم تورم را مهار کنیم درحالی که این عوامل در رشد تورم تاثیر مثبت دارند و فشار زیادی بر مردم ایجاد می کند آیا منطقی و عاقلانه است؟
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
با اين همه گراني خدا به داد ملت ايران برسه خداكن امام زمان بياد
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
قطع یارانه اشتباه محض است چراکه خاک وطن مال همه مردم است چه فقیر چه دارا
مسعود
۰۹:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
من متاهلم پول ندارم سبد ندادن متاهلم بیکارم . یارانه هم قطع بشه.میشه مرگ تدریجی ایرانیها.
هم وطن
۰۹:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
هدف ازپرداخت یارانه به مردم مدیریت مردم برمصرف انرژی (گاز،برق، سوخت اتومبیل )بوده که همه آنها چندین برابر افزایش قیمت داشته اند!!!ومبلغ یارانه هیچ تغییری نکرده است!!!حال اگریارانه هاقطع شود باید مبلغ مازادبرافزایش اینگونه انرژی ها راازجیب خودپرداخت کنیم!!!! همین حالا بااین تورم که واقعیت آن بالای 150% است شکم خودرابه زحمت سیر می کنیم ...99%درصد مردم قشر ضعیف ومتوسط جامعه اند که دلشان به این یارانه ناچیزخوش است......
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
قیمت ها رو افزایش میدین ولی مبلغ یارانه رو افزایش نمیدین و حتی با یک روش بد دارین حذفش میکنین واقعا دستتون درد نکنه خدا قوت بده به شما!
zaree
۰۹:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
به نظر بنده اینبار هم چون بدون آمار مستند ودقیق بررسی میشود باز مردم ضرر کرده و کسانی کهمستحق گرفتن یارانه نیستند میگیرند و بالعکس.
بهتر بود کلیه امار خود را تکمیل میکردند بعد چنین اظهار نظری کنند
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
باز هم تورم خیلی سنگین!!!!!!!!!!!!!!!
بنده گناهکارخدا
۰۹:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
با سلام
سوال:این یارانه ی پرداختی پول چه چیزی است؟
اگر پول دولت است و صدقه سری به مردم می دهد که صحبتی نیست وفقط باید مراقب باشد که به سادات ندهد چون صدقه برای آنان حرام است؟
اگر پول نفت و غیره است که باز باید ببینیم این نفت مال دولت است یا مال بیت المال؟
آیا مردم اعم از فقیر و غنی در نفت و پول آن سهیم هستند یا خیر و یا اینکه این پول نفت متعلق به دولت است.
اگر همه پاسخها برمیگردد به دولت پس پر کردن پرسشنامه و اطلاعات مردم برای چکار است خود دولت با کلیدی که در دست دارد اقدام به تقسیم دارایی خود کند و به هرکس که دوست داشت بپردازد.
اما سوال اینجا است که در صورت اینکه این پول متعلق به مردم است آیا کسی دیگری باید در تقسیم آن تصمیم گیری نماید؟
نفت متعلق به همه اقشار جامعه از فقیر گرفته تا ثروتمند است و اگر کسی با میل باطنی خود نسبت به عدم دریافت این پول اقدام نماید بحثی دیگر است ولیکن اگر دولت بخواهد با اعمال زور و گزینشی کردن دریافت یارانه اقدام نماید آیا این موضوع پایمال کردن حق الناس نیست؟
اگر در پرداخت یارانه با مشکل مواجه شده دولت نسبت به قطع یارانه همه اقدام نماید وگر نه هم شرعا و هم قانونا این پول مال مردم و تک تک افراد ایرانی است که باید خودشان در نگرفتن آن تصمیم بگیرند.
از طلا گشتن پشیمانیم مرحمت فرمایید مارا مس کنید
حکایت سبد کالا است که معلم و کارمندی که حقوق بگیر است سبد دریافت می نماید ولیکن کارگر سر چهارراه از این حق قانونی برخوردار نیست بهتر نیست که قبل از کلنگ زدن فکر طرح و برنامه برای کارهایمان باشیم؟
جوابگوی این قشر و بقیه افرادی که سبد کالا دریافت نکرده اند کیست؟زنی که مستمری نداردو سرپرست خانواده است آیا حق دریافت سبد کالا را ندارد؟
انشاءالله در پیشگاه خداوند پاسخ قانع کننده ای داشته باشید.
من الله توفیق
shtd
۰۹:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
اگر ملاکتون مثل سبد کالا باشه خدا به داد طبقه ضعیف جامعه برسه
جمشید منتخب
۰۹:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
این کار را باید زود تر از اینها انجام می دادید. هرکس یارانه می خواهد باید ثبت نام کند و شرح دهد برای چه یارانه می خواهد .
nima
۰۸:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
آقای وزیر محترم اقتصاد بهتر نبود به جای افراد نیازمند از خانواده های با در آمد پایین یا کم درآمد استفاده می شد .شان وشخصیت مردم ایران خیلی بالاتر از این است که به آنها نیازمند گفته شود.حتی اگر به گفته شما نیازمند هم باشند
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
يك دفعه بگين با زور ميخوايم عده اي رو از دريافت يارانه محروم كنيم . البته مطمئن باشيد آن عده هم فقراي جامعه هستند مثل سبد كالا كه قشر فقير جامعه رو از دريافت سبد كالا محروم كرديد.
علي
۰۸:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
دولت سردرگم در يارانه
بازنشسته
۰۸:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
لطفا حقوق کارمندان را هم با شیب ملایم افزایش دهید
حجت
۰۸:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
با این کارها پدرمردم بیچاره دراوردید شمارا به خدا
رسول
۰۸:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
خوب دارید مردم رو میپیچونید عدالت حکم میکنه که افراد نیازمند در صورت انصراف امکان ثبت نام مجدد را داشته باشند در ضمن با این گرانی های چند سال اخیر باید مبلغ یارانه نیز متناسب با افزایش قیمتها زیاد میشد که نشد و نمیخواهد بشود این هم از دولت تدبیر در پیچوندن مردم و امید به هیچ و پوچ!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
خدا به دادمان برسد...
رضا
۰۸:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
اقای وزیر
سلام

اقای وزیر مگر صدقه میدهید که بامردم اینگونه تهدیدامیز سخن میگویید خدا کند روزی برسد که هیچ وقت از گرانی در مملکت خوبمان ایران سخن از زبان مسئولین نشنویم
حمید
۰۸:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
سلام دولتمردان
اولاٌ یارانه یا سبد کالا نام مناسبی برای حق ملت با عزت ایران نیست. یارانه را به گدا و نیازمند میدهند. دوماٌ متاسفانه هر مسئولی که توان کارکردن ندارد گناه را گردن ملت بدبخت انداخته و موقعیت سیاسی خود را حفظ میکند
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
واقعا خجالت هم نمي كشيد اين همه فشار 33درصد نه يك در صد نه 2 در صد ...
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
بخدا قسم دیگه عقل مون به هیچ چیزی قد نمی دهدتا بتونیم زندگی خود و خانواده ام رو اداره کنم فقط مونده خودمون روخلاص کنیم تا از این همه فشار راحت بشیم دولت و مجلس هم که به چیزی به جز در آمد برای خزانه فکر نمیکنند
fara
۰۷:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
با چقد درامد نباید یارانه بگیرن؟؟؟ اول اینا رو معلوم کنین بعد فرم پخش کنین
محمدرضا
۰۳:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
آقا قبلی ها هم گفتند شیب ملایم ولی بعد زاویه شیب شد90درجه ولی بازم امیدواریم خدا کنه جریانش مثل صف سبد کالا نشه که هنوز میگد مشکلی نیست تحت کنترله
علی
۰۱:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
چرا یکی نمیاد عدالت این آقایان رو با عدالت امام علی (ع) که بیت المال رو بطور مساوی بین فقیر و غنی تقسیم میکرد ، مقایسه کنه؟بیت المالی که حتی یک سکه از آن بیش از دیگران به برادر نیازمند خود نپرداخت!
کوروش
۲۳:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
تیر خلاص زدند تسلیم
پیمان
۲۳:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
مساله ای نیست یواش یواش عادت میکنیم
ferry
۲۳:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
مردم در برابر دوربین یا تریبون از ترس گرفتن انگ واقعیت را نمی گویند امتحان کنید بدون ابزارخبری وناشناخته میان مردم بیائید سوالات خودرا بپرسید آنوقت بخود خواهید آمد از من گفتن.
بازنشسته کم توان دولت محترم
۲۳:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
آقایان و برادران ، ما بلحاظ دولت تدبیر و امید به شما رای دادیم .از دست گرانی ها بشدت خسته ایم .بخدا از شنیدن این برنامه های جدید افزایش قیمتها در سال آینده ، بدنمان مور مور می شود .حس غریبی به ذهنمان هجوم می آورند . بخدا بس است . به تنگ آمدیم شما را قسم بس کنید .
مهدی اکبری
۲۳:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
سلام این قانون از اصل فقط به نفع دولت بوده و مردم روز به روز دارند فقیر تر میشند این حرف دولت مردان ما که پول نفت را میارند سرسفره مردم حالا دارند سفره های مردم جمع میکند با این کار حرف بنیان گزار ایران که گفت اب برق باید رایگان باشه برای مردم چی شد کاش بود میدید دارند با مردم چیکار میکنند
سیدحبیب اله استوان
۲۳:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی در خصوص هدفمندی یارانه ها اینگونه بیان می شد که ما یارانه را به فرد بدهیم تا خود آن را مدیریت کند در زمان آقای احمدی نژاد هم این کار اجراشد ولی حالا این انصاف نیست که قیمت حامل ها گران بشه ولی یارانه را به مردم ندهند همهی ایرانیان از درآمدهای نفتی سهم دارند دکتر و بیکار نداره آن کسی که داره زحمت می کشه با کسی که کاری نمی کنه باید هر دو یارانه بگیرند وانصاف هم همین است.
اشنا
۲۳:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
هرچقدر هم شیبش ملایم یا اصلا شیبی هم نداشته باشه بازم قشرکم درامد ضربشو میخوره از وقتی این جریان یارانه ها امد قیمت همه چیزسه یا چهاربرابرشده خداخودش رحم کنه تا گام جدید واقعا کههههههههههه
حسن
۲۳:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
چطور هر روز به فکر افزایش قیمت و واقعی کردن اونا هستید ولی به فکر افزایش و واقعی کردن دستمزد نیستید.
حمید رضا
۲۳:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
اي كاش مرحله دوم هدف مندي را اجرا نمي كرديد وقتي مي بينم كه قدرت خريد كم مي شود و بايد منتظر تورم باشم و گراني باشم پس مخالفيم وناراضي
hossein
۲۳:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
وزیرم حرفا ميزنه (هر که اطلاعات واقعی ندهد سه برابر جریمه میشه) خوب اگر واقعیت بگه یارانش قطع میشه .حالا باید واقعیت بگه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جزیرتی
۲۳:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
منظورشون از واقعی شدن همون گروون شدنه؟پول یارانه رو که اضاف نمیکنند پس متناسب باچه اصولی نرخهارو بالا میبرند؟چرا؟کسی میتونه توضیح بده ؟تورو خداذهن منو از این آشفتگی نجات بدین.
یک ایرانی
۲۲:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
گل بود به سبزه نیز اراسته شد.
توحید
۲۲:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
اگر امکان داشته باشه حاضریم 45500 تومان به دولت بدیم و یارانه هم نگیریم و اجناسی که به خاطر هدفمندی گران شده به قیمت اولیه خودش برگرده
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
آخه این چه مسخره بازیه دیگه..یارانه رو بردارید تمام قیمتها رو برگردونید به قبل از یارانه..احتیاج دارید ندارید دیگه چیه؟؟مردم رو مسخره کردن...
حسین
۲۲:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
با این مبلغ ناچیز به ایرانیان خوبم توهین می کنید شرمتان باد