سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در کشور محقق شد

طراحی و ساخت شبیه‌ساز هپتیکی براده برداری دندان

پژوهشگران کشورمان برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت شبیه ساز هپتیکی براده برداری از دندان شدند.

مجید محمدی مقدم مجری طرح شبیه ساز هپتیکی براده برداری از دندان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: هپتیک و شبیه‌سازهای واقعیت مجازی از موضوعاتی نسبتا جدید با فضای ناشناخته می‌باشد که در روشهای آموزش پیشین در زمینه پزشکی نیاز به حضور یک پزشک با تجربه و صرف زمان زیاد برای کسب مهارت‌های پزشکی مشاهده می‌شد. 

وی افزود: علاوه بر آن به دلیل بی‌تجربگی پزشکان احتمال وجود خطر برای بیماران وجود داشته و از این رو در حال حاضر توسعهٔ شبیه‌ساز‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود و علوم دندانپزشکی مدت‌ها است که از انواع مختلف شبیه‌ساز‌ها در علوم پیش‌بالینی استفاده می‌کنند. 

مقدم‌ تصریح کرد: شبیه‌ساز هپتیکی براده برداری از دندان یک نمونه از این شبیه ساز‌ها است که در حال حاضر توسط گروه تحقیقاتی روباتیک و مکاترونیک در دانشگاه تربیت مدرس توسعه داده شده است و هدف از ارائه این شبیه‌ساز، آموزش دانشجویان دندانپزشکی و بررسی عملکرد آن‌ها است. 

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه قابلیت تولید مدل‌های سه‌بعدی از هر بیماری با استفاده از عکس‌های سی‌تی اسکن را دارد تا شرایط بیمار را قبل از انجام هر عملی بررسی نماید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.