سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلیفه: با تجربه آسیایی قهرمان قاره شدیم/ مثل شهرداری یارکمکی نداشتیم

سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است؛ تجربه آسیایی دانشگاه آزاد موجب شد برای سومین بار قهرمان مسابقات جام باشگاه ها شویم.

سیدنعمت خلیفه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تجربه آسیایی که داشتیم در قهرمانی تیم ما در این دوره از مسابقات جام باشگاه ها اثر داشت. دانشگاه با چهار دوره حضور در این پیکارها توانسته سه عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی داشته باشد.

وی افزود: با تیم جوانی در مسابقات این دوره از جام باشگاه های آسیا شرکت کردیم که میانگین سنی آن 20 سال بود. بازیکنانم در دور رفت و برگشت لیگ برتر به خاطر بی تجربگی به تیم شهرداری ورامین باخته بودند اما با اردوهایی که برای جام باشگاه ها داشتیم و همچنین رسیدن به اواخر لیگ این بی تجربگی برطرف شد و به انسجام تیمی لازم رسیدیم و صاحب عنوان قهرمانی در آسیا شدیم.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در مورد استقبال نکردن آسیایی از جام باشگاه ها گفت: این دوره تیم های داخلی بسیار خوبی حضور داشتند و با اینکه از لحاظ کمیت تعداد تیم ها بالا نبود اما کیفیت رقابت ها خوب بود. در دو دوره مسابقات باشگاه ها تیم های خوبی از کره و سایر کشورهای آسیایی حضور داشتند.

وی ادامه داد: تیم شهرداری ورامین با ترکیبی از بازیکنان تیم های دیگر به رقابت های جام باشگاه ها آمده بود در حالیکه ما با بها دادن به جوانان پاسخ اعتماد خود را گرفتیم و تکواندوکار کمکی نداشتیم.

خلیفه در خصوص برنامه های آتی تیم دانشگاه آزاد، گفت: سه هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و با توجه به اینکه قهرمانی را از دست داده ایم اما نایب قهرمانی تیم حتمی است و تلاش می کنیم در مسابقات باقی مانده پرقدرت عمل کنیم. تیم دانشگاه با این ترکیب برای سال های آینده آماده می شود.

وی با اشاره به شرایط بد لیگ تکواندو در اوایل آغاز به کارش یادآور شد: لیگ ما با فراز و نشیبی در طول این سال ها برگزار شد که حتی زمانی با چهار تیم مسابقاتش ادامه می یافت اما عامل موفقیت آن، تداوم مسابقات بود. حالا هم مطمئن هستم جام باشگاه های آسیا در آینده رونق خواهد گرفت و اعتبار لازم را کسب خواهد کرد و برای ایران خوب می شود که به عنوان تنها کشور در دنیا صاحب لیگ و میزبان جام باشگاه های قاره بوده است.

سرمربی تیم قهرمان جام باشگاه های آسیا می گوید: در اروپا نخستین دوره جام باشگاه ها سال قبل در یونان برگزار شده و امسال در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. جام باشگاه های جهان هم در حال راه اندازی است، پس آسیایی ها هم باید به فکر تشکیل باشگاه باشند. از سویی دیگر شاید همزمانی مسابقات جام باشگاه ها با دو تورنمنت امارات و آمریکا باعث استقبال نکردن تیم های قاره شده باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.