سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردمی کردن برگزاری مسابقات از اهداف اصلی سازمان اوقاف است

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: مردمی کردن برگزاری مسابقات بویژه حضور در رقابت‌ها و سایر جنبه‌ها از اهداف اصلی سازمان اوقاف است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ولی یاراحمدی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به برگزاری محافل، کلاس‌های قرآنی و رفت و آمد کاروان‌های قرآنی و بازدید از مسابقات و نمایشگاه حال و هوای استان قرآنی شده است.

وی ادامه داد: مسابقات در دو رشته حفظ 20جزء و ترتیل بصورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی این دو رشته به پایان رسیده و مرحله نهایی امروز در حال برگزاری است.

یاراحمدی با اشاره به اینکه رشته قرائت و حفظ کل بصورت 3مرحله‌ای برگزار می‌شود، تصریح کرد: رقابت مقدماتی رشته قرائت در روزهای جمعه و شنبه برگزار شد و از 66شرکت‌کننده‌ای که بر روی صحنه رفتند، 35نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از ساعت 14و30دقیقه تابعد از اذان مغرب به رقابت خواهند پرداخت.

یاراحمدی رویکرد اصلی سازمان اوقاف را در برگزاری مسابقات قرآن جذب حداکثر عموم مردم دانست و تصریح کرد: مردمی کردن مسابقات در تمامی جنبه‌ها از اهداف اصلی این مسابقات است.

وی سه مرحله‌ای برگزار کردن مسابقات و انتخاب هیأت داوران برجسته و متخصص را ویژگی بارز مرحله کشوری توصیف و اظهار داشت: نفرات اول رشته قرائت و حفظ کل مسابقات کشوری در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت خواهند کرد و دیگر نفرات برتر در اردوی انتخاب و آمادگی برای اعزام به مسابقات ده کشور جهان که دعوتنامه برای ایران ارسال می‌کنند، اعم از مالزی، تونس، کویت، امارات، اردن، مسکو، الجزایر و... انتخاب می‌شوند.

یاراحمدی با بیان اینکه مسابقات رشته مفاهیم به دلیل نوظهور بودن هنوز جایگاه اصلی خود را بدست نیاورده است، افزود: این رشته در مراحل شهرستانی با استقبال بسیار مواجه شده و در آزمون کتبی مرحله کشوری بیش از 300 نفر در تهران به رقابت پرداختند و در نهایت 26نفر برای شرکت در آزمون شفاهی مرحله کشوری پذیرفته شدند.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: مردمی ، کردن ، مسابقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.