سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

کوتاه شدن دست دلالان نهال در سیرجان

با بهره برداری از اولین نهالستان سیرجان با ظرفیت 300 هزار اصله نهال، سیرجانی ها انواع نهال مورد نیاز باغ ها را بدون واسطه ها و دلالان تهیه می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : اولین واحد پرورش نهال سیرجان در منطقه محمود آباد پس از 2 سال آماده سازی ، کاشت و پرورش بیش از 10 نوع درختان سردسیری و گرمسیری کار خود را با توزیع نهال مورد نیاز کشاورزان آغاز کرد.

احمد مسعودی تصریح کرد : این واحد تولید نهال در زمینی به وسعت 4 هزار مترمربع و با ظرفیت پرورش 300 هزار نهال درختان سردسیری و گرمسیری با هزینه 2 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

وی گفت : این نهالستان برای 5 نفر به طور دائم و برای 300 نفرروز در اسفند ایجاد اشتغال کرده و قرار است در طرح توسعه به ده هکتار افزایش پیدا کند .

الهه پورمختار کارشناس کشاورزی این مجموعه تولید نهال نیز گفت : با عرضه نهال توسط یک نهالستان بومی دست دلالانی که از برخی استانها اقدام به فروش نهالهای آلوده و گران می کردند، کوتاه شد.

وی با اشاره به برداشت نهال به روش مکانیزه و آسیب نرسیدن به ریشه افزود: هم اکنون نهال انواع درختان از جمله همه نوع انگور و انجیر ، خرمالو ، انواع انار ، آلو ، زیتون ؛ انواع درختان سیاه ریشه پس از آزمایش برای اطمینان از نبود آفات توزیع می شود./س


برچسب ها: دلالان ، نهال ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.