سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

فعالیت منظم و مستمر تشکل‌های مذهبی در خوی

رئیس حوزه‌های علمیه خوی گفت: تشکل‌های مذهبی در خوی به طور منظم و مستمر در حال فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: چندین تشکل مذهبی در این شهرستان راه‌اندازی شده است، که فعالیت منظم و مستمری دارند.

وی افزود: جامعه و شورای روحانیت اساسنامه داشته و فعالیت می‌کند، شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها دائر شده و در خوی جلسات مرتبی تشکیل داده و مصوباتی را هم دارد و سایت آن نیز راه‌اندازی شده است.

وی به فعالیت رضایت‌بخش ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اشاره کرد و گفت: این ستاد دو سال پشت سر هم در کشور حائز رتبه برتر شد.

موسوی شکوری به اقدامات منسجم شورای زکات اشاره کرد و گفت: این شورا در شهر و بخش‌ها دائر بوده و فعالیت می‌کند.

رئیس حوزه‌های علمیه خوی به اقدامات انجمن قرآن و نهج‌البلاغه اشاره کرد و بیان داشت: این انجمن‌ها زیرنظر اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بود، که برای فعالیت منسجم آن در یک محوریت و مرکزیت واحد تصمیم‌گیری شد، انجمن قرآن و نهج البلاغه را علاقه‌مندان معارف اهل بیت (ع) ایجاد کردند که اساسنامه آن نیز تصویب شده و آغاز به فعالیت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم همه مجموعه‌های خودگردان قرآنی تحت اشراف و زیرنظر این انجمن قرار گیرند، از طرف دیگر ستاد نماز جمعه با 120 عضو ایجاد شده است، که اعضای آن به صورت هفته‌ای در روزهای جمعه قبل از اقامه نماز جلسه تشکیل می‌دهند.

برچسب ها: خوی ، علمیه ، شهرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.