سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

تا مشکل اشتغال حل نشود، تشکیل وزارتخانه ازدواج و طلاق بی‌نتیجه است

یک جامعه شناس گفت: اگر قرار است وزارت "ازدواج و طلاق" برای حل مشکلات ازدواج جوانان تشکیل شود باید اولویت کاری خود را بر اساس حل مشکل اشتغال قرار دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر بهرام نوابی‌فر، با اشاره به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارتی به نام وزارت "ازدواج و طلاق" برای حل مشکلات ازدواج جوانان، یادآوری کرد: باید دید هدف از طرح چنین موضوعی چه بوده و آیا با تشکیل این وزارتخانه واقعا مشکلات ازدواج جوانان حل می‌شود.

وی معتقد است مهمترین موضوع برای رفع مشکل جوانان برنامه‌ریزی برای تسهیل ازدواج و رفع مشکلات اقتصادی قبل از ازدواج است و این کار را نهادها و دستگاه‌های فعلی نیز می‌توانند انجام دهند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حتما افرادی که این طرح را پیشنهاد داده‌اند هزینه‌های اجرای آن را نیز مدنظر داشته‌اند، افزود: اگر هم وزارتی برای ازدواج و طلاق جوانان تشکیل شود باید کارهای تخصصی‌تری نسبت به نهادهای موجود در دستور کار داشته باشد.

نوابی‌فر یادآوری کرد: اینکه فقط به جوانان بگوییم ازدواج خوب است و باید انجام شود مهم نیست، زیرا خود آنها نیز با اهمیت ازدواج آشنا هستند. مهم این است که باید شرایط ازدواج را برایشان فراهم کنیم و در زمینه تسهیل ازدواج گام برداریم.

وی با تایید این موضوع که امروز جوانان برای ازدواج با موانع فراوانی مواجه هستند و همین امر سن ازدواج را تا 35 و حتی 40 سال بالا برده است، تصریح کرد: مهمترین عامل مشکلات اقتصادی است و یک پسر تا زمانیکه از نظر اقتصادی و معیشتی تامین نباشد برای ازدواج پا پیش نمی‌گذارد.

به گفته این جامعه شناس خانواده دختر نیز فرزند خود را به پسری که شغل ندارد نمی‌دهند و از طرف دیگر اگر ازدواج متکی به حمایت خانواده باشد خانواده دو طرف نمی‌توانند تا مدت زیادی فرزندان خود را حمایت کنند.

نوابی‌فر اشتغال را مهمترین دغدغه فعلی جوانان خواند و اظهار کرد: تا زمانیکه این معضل رفع نشود تشکیل وزارتخانه‌های مختلف بی‌نتیجه خواهد بود.

وی گفت: اگر هم وزارتخانه‌ای برای حل مشکل ازدواج جوانان تشکیل شود باید اولویت خود را بر حل مشکلات اقتصادی و تامین شغل جوانان بگذارد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.