سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

خراسان جنوبی نگینی درخشان در دل کویر

خراسان جنوبی در طول تاریخ هزاران ساله خود بستر افتخارات فراوانی بوده است که به علت قابلیت‌های‌ بی نظیر این خطه است. در ادامه نیم نگاهی به کویر زیبای این دیار می اندازیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ 

کویر همت آباد زیرکوه ؛

روستای همت آباد در فاصله 140 کیلومتری شرق شهرستان زیرکوه و حدود 50 کیلومتری شهرستان حاجی آباد واقع است که در نزدیکی ریگزار بزرگ قائنات قرار دارد و کمپینگ در فاصله 2 کیلومتری آن بنا می گردد.

کویر سه قلعه سرایان

شهر سه قلعه از توابع شهرستان سرایان در شمال غرب استان خراسان جنوبی در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار گرفته است که بر اساس بررسی های به عمل آمده توسط جناب آقای مطیعی مدیر محترم شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران به دلایل ذیل دارای قابلیت های منطقه نمونه گردشگری می باشد:

کویر دهسلم نهبندان

روستای دهسلم در 85 کیلومتری غرب شهرستان نهبندان در مسیر جاده نهبندان شهداد قرار دارد.

کویرلوت جزء گرم ‌ترین نقاط کره زمین محسوب می‌شود. گرما چنان است که لاشه حیوانات تجزیه نمی شود. قدرت تبخیر آب به گونه‌ ای است که پیش از تجزیه شدن لاشه توسط باکتریها، خشک می شود. این منطقه، را شعبه ای از کره ماه در روی زمین می دانند. کلوت به عنوان مشخصه بارز کویرلوت در فاصله 25 کیلومتری شهداد و کمتر از نیم ساعت رانندگی منطقه‌ ای متضاد از کوهستانهای سرد ایران قرار دارد. اوایل فصل بهار این کوهها پوشیده از برف است و برای عشایر، ییلاق خوبی به حساب می آید. زمستانها که شهداد زیرپای گردشگران زیادی قرار می‌گیرد، سرمای سیرچ تا مغز استخوانشان را می سوزان.

کویر گرماب لوت

حد فاصل روستای خور که در فاصله 80 کیلومتری بیرجند واقع است و آبگرم معدنی لوت در فاصله 50 کیلومتری شهرستان خوسف.

کویر مظفریه فردوس

روستای پلوند که در فاصله 40 کیلومتری شهرستان فردوس واقع است و مجتمع آبگرم معدنی فردوس در فاصله 20 کیلومتری شهرستان فردوس. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.