فخاری، نماینده انجمن جهانی حلال در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حاشیه همایش برند برتر- کیفیت برتر گفت: از برند حلال در سالهای قبل از انقلاب غافل بودیم پس از آن متوجه شدیم که برخی از تولیدکنندگان در صادرات به دلیل عدم داشتن برند حلال با مشکل مواجه هستند.
وی افزود: همین دلیلی شد تا در سال 1386 با همکاری اتاق بازرگانی برند حلال در کشور راهاندازی شود و اکنون در کشور در حدود 800 برند حلال موجود است.
فخاری با اشاره به اینکه علت مهم بودن برند حلال چیست اظهار داشت: عنوان "حلال" مزیتی برای برند در صادرات است، که بر روی تولید و وضعیت اقتصادی نیز میتواند اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: اکنون در دنیا 15 تا 25 درصد مردم مسلمان حاضر به پرداخت پول بیشتری برای خرید کالایی با برند حلال هستند این درحالی است که جمعیت مسلمان دنیا رو به رشد است.
به گفته فخاری، 8/1 میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد و این جمعیت خواهان محصول با برند حلال هستند.
وی با اشاره به حجم 2 هزار میلیارد دلاری تجارت محصول حلال در دنیا ،عنوان کرد: اکنون برای بازار حلال در دنیا رقابت ایجاد شده است و کشوری مانند ایران که دارای شرایط و مزیت برای تولید برند حلال است باید از این ویژگی و مزیت اقتصادی استفاده نماید.
انتهای پیام/