سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

شکرستان شیرین در قائم شهر

در بیش از هفتاد هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائم شهر نيشكر برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهردر گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساري؛ از برداشت نیشکر در بیش از هفتاد هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبردادو گفت: محصول نیشکر به عنوان کشت اصلی در سطح هفتاد هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان کشت میشود.

علی درویش نیا با اشاره به اینکه عملکرد تولید این محصول در هکتار 2/2 تن و متوسط قیمت هر کیلوگرم آن حدود صد هزار ریال است افزود : هزینه کاشت، داشت و برداشت سالانه نیشکر برای هر هکتار 60 میلیون ریال و میزان درآمدزایی آن 220 میلیون ریال برای کشاورزان است.

به گفته وي: این گیاه با کشت اصلی با طول عمر متوسط پنج سال، موجب اشتغالزایی مولد، پایداری تولید در روستا و افزایش توان اقتصادی بهره برداران می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهرگفت: بهره برداران با بکارگیری توصیه های کارشناسی مسؤولین و کارشناسان این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی در راستای افزایش راندمان تولید، گام های اساسی را در این زمینه بردارند

علی درویش نیا با اشاره به اینکه بیشترین سطح کشت گیاه نیشکر این شهرستان مربوط به دهستان بیشه سراست افزود: در این شهرستان 12 کارگاه فرآوری نیشکر مشغول به فعالیت هستند ./س
/انتهای پیام
برچسب ها: نیشکر ، برداشت ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.