سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناظرین بازوان نظارتی قوی سامانه 1888

محمدصادق زاهدی رییس سامانه 1888 شهرداری تهران با حضور در شهرداری منطقه 10 با ناظرین برتر منطقه دیدار کرد و پاسخگوی سوالات ناظرین بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدصادق زاهدی رییس سامانه 1888 شهرداری تهران در جمع ناظرین برتر منطقه10 گفت: ناظرین چشم بینای شهرداری(سامانه1888) در سطح شهر، منطقه و محله خود هستند که با منعکس کردن مشکلات شهری، ما در اداره بهتر شهریاری می‌کنند ناظرین بازوان نظارتی قوی ما هستند اینجا مدافع حقوق شهروندان هستیم.

وی در پاسخ به سوال برخی ناظرین مبنی بر اینکه گاهاً برخی پیامها پیگیری نمی‌شود و یا به نتیجه مطلوب نمی‌رسد افزود: ما یک واحد نظارتی هستیم نه اجرایی یعنی اگر بخواهیم پیامی را رسیدگی کنیم فقط آن را به واحد یا ارگان مربوطه ارجاع می‌دهیم برطرف کردن مشکل کار آن ارگان یا نهاد یا واحد می‌باشد بعنوان مثال واحد 137 یک واحد اجرایی است و رأساً معضل بوجود آمده را حل می‌کند و ناظرین ما می‌توانند با توجه به شماره پیگیری که پس از ارائه هر پیام داده می‌شوند از روند پیام یا مشکل مطروحه آگاهی پیدا کنند.

زاهدی در همین راستا به کثرت پیامهای دریافتی در طول روز توسط سامانه 1888 اشاره کرد و گفت: ما در طول روز بالغ بر 1500 پیام از طرف شهروندان و ناظرین در سامانه ثبت می‌کنیم که رسیدگی به اینها از ثبت‌ پیام، طبقه‌بندی، ارجاع و پیگیری مستلزم وقت و هزینه بسیار بالاست، اما با اقداماتی که صورت گرفته و نصب نرم‌افزار جدید توانسته‌ایم زمان پشت خط ماندن پیام‌دهندگان را کاهش دهیم. در گذشته سرعت پاسخگو به شهروندان و پشت خط منتظر بودن پیام دهندگان 10-12 نفر بود که امروز در ساعات ناهار و نماز که این تعداد به حداکثر 3-4 نفر رسیده یعنی در ساعات عادی روز نهایتاً 2نفر پشت خط منتظر می‌مانند که به تبع آن در صرف وقت شهروندان صرفه جویی می‌شود و آمار تعداد پیامهای دریافتی هم افزایش یافته است.

گفتنی است، ناظرین از تبلیغات کم 1888 گلایه داشتند و بیان می‌کردند که گاهاً بسیاری از شهروندان اصلاً اطلاعی از وجود این سامانه ندارند که زاهدی ادامه داد: در خصوص تبلیغات بیشتر سامانه 1888 باید بگویم که با توجه به کثرت دریافت پیامها که روزانه حدود 1500 پیام در سامانه ثبت می‌شود، رسیدگی به این تعداد پیام کار بزرگی است و اگر ما تبلیغ کنیم باید بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم نه اینکه فقط بگوییم این سامانه وجود دارد و مردم وقتی پیام می‌گذارند انتظار پاسخگویی و پیگیری دارندو عدم رسیدگی به موقع و مناسب باعث سلب اعتماد شهروندان از سامانه خواهد شد، لذا نیازی به تبلیغ بیشتر نمی‌بینیم.

در ادامه ناظرین معضلات گوناگون شهری اعم از مشکلات مترو، اتوبوسرانی، نظافت وسایل نقلیه عمومی و برخی مشکلات معابر و خیابانها و ... را مطرح نمودند که رییس سامانه 1888 ضمن مکتوب کردن موارد خاطرنشان کرد: حتماً این مباحث مطروح را پیگیری می‌کنم اما نکته‌ای که حائز اهمیت این است که گاهی برای یک معضل چندین ارگان باید در کنار هم به حل آن مشکل بپردازند که این مسئله باعث می‌شود که مشکل مطروح زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا به نتیجه برسد و شما می‌توانید به کد رهگیری روند پیام را دنبال کنید اگر رضایت حاصل نشد دوباره پیام بگذارید که تبع آن جهت رسیدگی پیام یا مشکل به مراجع بالاتر ارجاع می‌شود.

شایان ذکر است: در این جلسه برخی مشکلات مطرح شده جنبه درون سازمانی داشت که مقرر شد این مشکلات ابتدا در داخل آن سازمان یا ارگان خاص به مراجع ذی صلاح تذکر داده شود و در صورت عدم پاسخگویی صحیح آن معضل را با سامانه 1888 مطرح کنند و در صورت امکان پیگیری خواهد شد.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: ناظرین ، بازوان ، نظارتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.