سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در نطق میان دستور:

کلید تدبیر دولت هنوز نتوانسته قفل معیشت مردم را باز کند

نماینده مردم محلات گفت: کلید تدبیر دولت هنوز نتوانسته است قفل معیشت مردم را باز کند، سپردن این کلید به دست مردان ماهر و کاردان می‌تواند این مسیر را برای ما باز کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 4 اسفند) در نطق میان دستور خود با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید محلاتی اظهار داشت: شهید شیخ فضل الله محلاتی خود را ذوب در امام خمینی کرده و به صراحت هرچه تمام‌تر به امام عشق می‌ورزید. استقامت، خستگی ناپذیری، عدم تزلزل، مبارزه با نفاق و اجرای وظایف خود، از او شخصیتی شایسته تقدیر ساخت که این ویژگی‌ها وی را به تبدیل به امین امام در سپاه کرد.  
 
وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، از سوی مقام معظم رهبری افزود: اعلام این سیاست‌ها در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای علامت روشنی است که نگاه به درون مسیر عزت ما را بیمه می‌کند، انعطاف در مقابل زورگویان و خودباختگی آفتی است که بنیاد هویت ما را تهدید می‌کند، تصوری که ارتباط با برخی دول را کلید حل مشکلات کشور می‌داند.

سلیمی افزود: باید از این رهنمود به خود آمده و در افکار خود تجدیدنظر کنند، هرچند اقدام به موقع سران قوا در استقبال از این بیانیه قابل تقدیراست، اما سوال اساسی این است که اقتصاد مقاومتی بدون‌‌ رها شدن از صادرات تک محصولی و تکیه بودجه به نفت چه معنایی خواهد داشت.  
 
عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: راهکار اجرایی شدن این سند در سال آتی زمانی که پرونده بودجه بسته شده است کدام است، برنامه‌ریزی جدی جهت تقویت تولید داخل، خروج از رکود بخش صنعت، رونق بازار کسب و کار، کاهش آمار بیکاری، کنترل تورم، تقویت پول ملی، افزایش صادرات غیرنفتی، مثبت شدن تراز تجارت خارجی، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی از جمله اموری است که در این میدان باید به آن توجه جدی کرد.  
 
وی افزود: اقتصاد مقاومتی بدون پیوست فرهنگ مقاومتی و مقاومت فرهنگی معنا نخواهد داشت، ژست روشنفکری برخی کوته اندیشان در حمله به بنیادهای فرهنگی به اصول اعتقادی نشان از بیداری مارهای خفته دارد. ترویج سرسپردگان فرهنگی غرب، بی‌عملی نهادهای مسئول در مقابل موج مخرب پوشش‌های غیرمتعارف و تولید فیلم‌های مسئله‌دار و نیز حاشیه رفتن هنرمندان متعهد، اموری نیست که بتوان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.  
 
سلیمی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بدون توجه به علم و دانش معنا پیدا نخواهد کرد، اقتصاد دانش بنیان است که در جهان کنونی قدرت کارزار با رقیبان را به ما خواهد بخشید، عدم توجه به بودجه پژوهش آسیبی است که مجلس باید هرچه سریع‌تر جلوی آن را بگیرد، باید گفت که موج کپی‌برداری و سرقت علمی در بخش پایان نامه نویسی امروز رشد علمی کشور را دچار تزلزل کرده است، لذا وزارت علوم باید با دقت بیشتر این بیماری را ریشه کن کند.  
 
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به تحولات اخیر در اوکراین اظهار داشت: امید است اتفاقات اخیر در اوکراین، ساده اندیشانی که فتنه ۸۸ را فقط یک حادثه می‌دانستند به خود آورد، حوادث این کشور نمایش سناریویی است که برای کشور ما نیز در خواب دیده بودند، شرط عقل و تدبیر آن است که از اینگونه حوادث به خود آییم و مباحث را آنگونه که هست تحلیل کنیم تا مبادا در گرداب توطئه‌های دشمنان غرق شویم.  
 
وی افزود: کلید تدبیر دولت هنوز نتوانسته است قفل معیشت مردم را باز کند، سپردن این کلید به دست مردان ماهر و کاردان می‌تواند این مسیر را برای ما باز کند، اما سوالی که مطرح است این است که چگونه برخی رجال سیاسی ما همزمان نامزد چندین پست تخصصی کاملا متفاوت بوده و هستند و پیوسته در این شیپور که ما حلال مشکلات اساسی کشور هستیم، می‌دمند.  
 
نماینده مردم محلات تاکید کرد: تدبیر اقتضاء می‌کند که مسائل مهم به اهلش سپرده شود و در تقسیم پست‌ها توانایی تجربه و تعهد ملاک قرار گیرد، نه قوم و خویش بازی حزبی.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، محلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.