سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی:

ضرورت تدوین "الگوی کشت" متناسب در مزارع کشاورزی

با تدوین برنامه الگوی کشت در مزارع کشاورزی، کشاورزان در مناطق مختلف می‌توانند متناسب با مقدار نیاز داخلی کشور به کشت محصول اقدام کنند.

بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، یکی از راهکارهای کنترل قیمت سیب‌زمینی و اتخاذ تدابیری مناسب از سوی وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: با داشتن برنامه الگوی کشت کشاورزان می‌توانند در مناطق مختلف متناسب با مقدار نیاز کشور سیب‌زمینی کاشت کنند.
 
وی افزود: با نبود الگوی متناسب برای کشت و محصول، در برخی مواقع با مازاد تولید انباشته شده در انبارها و گاهی به ندرت با افزایش قیمت سیب‌زمینی مواجه خواهیم شد.
 
نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: چنانچه سیب‌زمینی در مرحله‌ی توزیع و فروش از سوی برخی واسطه‌ها انبار شود با جلوگیری از این عمل باید با متخلفان برخورد کرد.
 
وی در خصوص میزان مصارف آب در مزارع کشاورزی افزود: برنج یک محصول استراتژیک است و نمی‌توان کشت آن را به دلیل مصرف آب زیاد کاهش داد.
 
بیرانوند با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی و ضرورت کاهش واردات برنج خارجی تصریح کرد: با خرید برنج داخلی هر چند با قیمت بیشتر باید از تولید کنندگان داخلی حمایت و زمینه واردات را کمتر کرد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: با افزایش راندمان تولید در مزارع کشاورزی و کاهش ضایعات و مراقبت در مرحله برداشت باید تلاش کرد تا با مصرف آب مایه ارزشمند حیات متضرر نشویم و عملکرد در هر واحد سطح بیشتر شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، کشت ، مزارع ، الگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.