سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی محدود بودن دین به عبادات فردی را باطل کرد

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه شناخت بدعت‌ها و رفع آنها وظیفه روحانیت است، گفت: انقلاب اسلامی، اندیشه جدایی دین از سیاست و محدود بودن دین به عبادات فردی را باطل کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت الله نوری همدانی" در دیدار نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این که طلاب و روحانیون وظایف سنگین‌تر و بیشتری را نسبت به سایر مردم  دارند، اظهارداشت: در روایات متعددی  از علما تجلیل و تعریف شده است؛ اما  باید به مسئولیت‌های خطیر آنها هم توجه داشت.
 
آیت الله نوری همدانی گفت: علما و مراجع در گذشته درب خانه‌هایشان را به روی مردم باز می‌گذاشتند و حضوری فعال در اجتماع داشتند که این رویه باید امروز هم از سوی روحانیت دنبال شود.
 
این مرجع تقلید  با اشاره به بدعت‌هایی که در طول تاریخ گریبان مسلمانان را گرفته است، اظهارداشت: شناخت بدعت‌ها و رفع آنها با تبیین صحیح برای مردم، وظیفه روحانیت  است.
 
وی با بیان این که برخی‌ها  قبل از انقلاب گمان می‌کردند روزگار دین سپری شده و اسلام دیگر پاسخگوی نیازهای بشر نیست و نمی‌تواند جهان را مدیریت کند، افزود: امام خمینی(ره) ثابت کردند که عقیده و گفته آنها اشتباه است.
 
وی ادامه داد: زمانی که اسلام و مسلمانان آماج تهمت‌ها و هجمه‌ها بودند انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اندیشه جدایی دین از سیاست و محدود بودن دین به عبادات فردی را باطل کرد.
 
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در اسلام  گفت: اسلام دینی است که به  همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توجه دارد.
 
وی با بیان این که اسلام برای همه  نیازهای مردم دنیا پاسخ‌هایی مناسب دارد، خاطرنشان کرد: انفال در اسلام یعنی تمام منابع ثروت ملی از قبیل معادن، جنگل‌ها، کوه‌ها و... در اختیار حاکم اسلامی است تا بتواند از این راه به ریشه کن کردن فقر و ایجاد ثروت درجامعه اقدام کند.
 
این مرجع تقلید با بیان این که زکات سمبل انفاق است خاطر نشان کرد: امیرالمومنین(ع) در زمان خود زکات را شامل بر اسب نیز قرار دادند و زکات آن را دریافت می‌کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.