سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بياتيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خودروسازان در شرایط عادی هم زیان‌ده شده‌اند/ کاهش تعرفه "واردات" آمپول مرگ "صنعت خودرو"

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در صورت اجرای کاهش تعرفه واردات خودرو از وزیر سوال خواهیم کرد گفت: در مقطع فعلی کاهش تعرفه واردات در واقع آمپول مرگ صنعت خودرو است.

سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو به نفع تولید داخل نیست، اظهار داشت: پیامد تصمیم شورای رقابت مبنی بر کاهش 10 تا 15 درصدی تعرفه واردات خودرو تنها موجب بروز ضرر و زیان در صنعت خودرو می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه خودروسازان در شرایط عادی هم زیان‌ده شده‌اند،‌ افزود: قطعا با توجه به وضعیت معیشتی مردم شاهد ورود خودروهای بی‌کیفیت چینی که هم موجب تشدید آلودگی هوا و هم افزایش تلفات جاده‌ای می‌شود،‌ خواهیم بود.
 
به گفته بیاتیان کاهش تعرفه واردات خودرو قطعا فروش تولید داخل را کاهش می‌دهد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید در این تصمیم تجدیدنظر شود گفت: اگر این پیشنهاد اجرایی شود و مجلس قانع نشود قطعا این موضوع از وزیر صنعت سوال خواهد شد.
 
*کاهش تعرفه واردات به هیچ‌وجه بازار را رقابتی نمی‌کند
 
بیاتیان با بیان اینکه در مقطع فعلی صنعت خودرو نتوانست روی پای خود بایستد، گفت:‌ با کاهش تعرفه بازار خودرو رقابتی نمی‌شود چرا که کیفیت تولیدات داخل به حدی نیست که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشد.
 
وی افزود: کاهش تعرفه واردات زمانی نتیجه می‌دهد که کیفیت تولیدات داخل به حدی شود که بتواند در بازارهای جهانی حضور یابد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه کاهش تعرفه در شرایط فعلی منطقی نیست اظهار داشت: با کاهش تعرفه در واقع "آمپول مرگ" صنعت خودرو کلید زده می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، تعرفه ، واردات ، آمپول ، مرگ ، صنعت ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
بنزین را درسطح قیمت جهانی برسانید به شرطی که کیفیت خودروهای تولیدی داخلی به سطح اروپا برسد
محمد
۲۱:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
قطعا با توجه به وضعیت معیشتی مردم شاهد ورود خودروهای بی‌کیفیت چینی که هم موجب تشدید آلودگی هوا و هم افزایش تلفات جاده‌ای می‌شود،‌ خواهیم بود.
تناقضگویی
با کاهش تعرفه بازار خودرو رقابتی نمی‌شود چرا که کیفیت تولیدات داخل به حدی نیست که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشد.
سیمرغ
۱۷:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
خوب اگه ضرر میکنن تعطیل کنن اگر هم براتون می صرفه نگید داریم ضرر میکنیم .
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
این آقا نماینده مردم یا نماینده خودروسازا
حامد
۱۴:۲۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
جناب آقای سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
ما تا کی باید صبر کنیم که خودرو سازان وارد رقابت خارجی بشوند و دقدقه اصلیشان پایین آوردن قیمت خودرو در حد قیمت جهانی خودروهای با کیفیت باشد ؟؟؟؟
ایا نباید یک انگیزه برای خودرو سازان ایجاد کرد؟
arman
۱۴:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
کاهش تعرفه يعني رقابت يعني حمايت از مصرف کننده مطمئن باشيد کاهش تعرفه ها به نفع صنعت خودرو کشور است مگه تا حالا که تعرفه وجود نداشت؛ چي شد؟چقد پيشرفت کرديم؟
ali
۱۳:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام.بنظر اقاي بياتيان تا كي مردم ايران بايد خودروهاي بي كيفيت كه دو كمپاني خودروسازي كشور استفاده كنند.در صورتي كه با همين پولي كه صرف خريدماشين هاي بي كيفيت داخلي كه سطح ايمني پاييني دارند ميتونن ماشيني خريداري كنند كه كه هم كيفيتو هم ايمني بيشتري دارند.
حمزه
۱۳:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
اين اوج بي انصافي است كه ملت شريف ايران بايدسواراين خودروهاي بنجل شوندودرديگركشورهامردم بتوانندباكمترين هزينه بهترين خودروهاراسوارشوند.؟مسئولين به جاي اين حرف ها كمي به فكراستعدادهاي سرشاري كه درحال خروج ازكشورهستندباشند.(باتشكر)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
پس ما باید خودرو رو های بی کیفیت بخریم تا صنعت خودرو سازی ور شکست نشه خوب کیفیتشون رو ببرن بالا هنوز ماشین های عهد بوق تو خیابابون های ایران دارن ولو می شن
عزت الله محمدزاده
۱۳:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
حرف خودرو سازان این است که ما چند هزار نیرو کار داریم منتشو سر ملت و دولت می گزارند و بر همین اساس هر کاری میکنند! درست نیست یک ملتی را فدای آن چند هزار کارگر کرد ، چرا کسی این را متوجه نمیشود
فرهاد
۱۳:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
واقعا رك بودن خبرو دوست داشتم
مردم مجبوريد سوار ارابه هاي مرگ ما بشويد چون ما بايد سود كنيم
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
اقای بیاتیان مگه خودرو های داخلی باکیقیت هستند. اگه خودرو های چینی بی کیفیت هستند پس چرا دولت اجازه ورود به بازار داخلی رو میده .چند ده خودرو سازان داخلی بدون رقیب نتونستند خودرو با کیفیت و ارزان تولید کنند و قطعا در اینده هم نخواهند توانست. و فقط جان مردم بیگناه در جاده های مرگ ایران با خودرو های بی کیفیت و غیر استاندارد گرفته میشه
حمزه
۱۳:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
با سلام اقای محترم این وسط مردم چه گناهی دارن که واسه ضرر ندیدن خودرو سازها باید همه چیز اون ها رو تحمل کنن به خدا خودرو های چینی از اینها خیلی بهترن اگه جنابعالی وهمفکراتون راست میگین کاری کنین یا کیفیتو ببرن بالا یا قیمتهاشونو بیارن پایین
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
وافعا باید تعرفه واردات کاهش پیدا کند . این درشان ملت ایران نیست که خودروهای سی سال کارکرده سوار شوند .
مازيار
۱۲:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
اقا ترا بخدا صنعتي كه با هر وضعيت داره ضرر مي دهد وفقط شده بلاي سرمايه كشور( بابا جان جلوي ضرر را هر جا بگيريد منفعت است )جمع كنيد اين خودروسازي را تا همه نفس بكشند خودرو وارد شود لااقل از جيب مملكت پولي هدر نمي رود وكلي به نعف كشور مي شود ...
مجید
۱۱:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
بازار رقابتی باشد یا نباشد خودرو سازان کار خودشان را میکنند سالیانه تعداد زیادی از هموطنان ما به دلیل غیر استاندارد بودن خودروهای تولیدی جان خود را از دست میدهند ولی مهم اشتغال زایی عده معدودی است و البته سود هنگفت گویا مهم تر است.
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
بهتر است برای ارتقاء وضعیت قطعه سازان خودروهای باکیفیت را مونتاژ کنیم. بجای تولید پژو بهتر نیست مزدا، هیوندای، یا سایر خودروهای جدید فرانسه را تولید کنیم.
بهروز
۱۱:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
خانه از پای بست ویران است
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
کدام صنعت خودرو؟ این صنعت خیلی وقته با مدیریت نا درست مرده! یه بار زیاد میکنن گیر میدید، یه بار کم می کنن گیر میدید! راستی خودتون با خودتون چند چندید؟
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
چه اشکال داره که این شرکتها تعطیل بشه شاید وضع اقتصاد کشور بهتر شد بابا حتما گوشهامون باید دراز بشه تا بفهمند که ما باور کردیم اینها دارند ضرر می دهند
احسان
۱۱:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
خودروسازان داخلی باید به فکر مردم باشن یا خودروهای با کیفیت بسازن مگه ما چیمون کمتر از کشورهای دیگر است؟
mehran mehrjou
۱۱:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
مردم دیگه این خودرو های بنجولو نمی خرند
حسين
۱۰:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
يعني خودرو هاي توليد داخل بي كيفيت نيستند؟ باعث الودگي هوا نميشوند؟ والله خودروي چيني بهتر از خودروي ايراني شده من يه سمند خريدم پشيمونم هر روز يه مشكل ميبرم نمايندگي ميگه مشكل همه اينه