سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس واحد علوم و تحقیقات خبر داد:

ايجاد شهرك هاي علمي تحقيقاتي در نزدیکی واحدها و شعب علوم وتحقیقات

دکتر علی عباسپور رییس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اهمیت ارتقاي كيفيت آموزشي و پژوهشي واحد و شعب علوم و تحقیقات تصریح کرد: ايجاد شهركهاي علمي تحقيقاتي در جوار شعب، استفاده از ظرفيتهاي موجود در واحد علوم و تحقيقات از جمله مصوبات کمیسیون تخصصی علوم و تحقیقات در این راستا است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ،دکتر علی عباسپور گفت: همچنين به منظور توسعه فناوري با رويكرد استقلال مالي دانشگاه از شهريه، مقرر گرديد نسبت به ايجاد شركتهاي دانش بنيان اقدام شود و نيز جذب اساتيد پژوهشگر با اولويت دادن به اساتيدي كه توانايي ارائه طرحهاي پژوهشي با مراكز تحقيقاتي را دارند مد نظر قرار گيرد.

دکتر عباسپور ادامه داد: با تدبير رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و برابر هماهنگي هاي انجام شده، شعب مي توانند افراد نخبه متقاضي جذب در كادر هيات علمي را به واحد علوم و تحقيقات معرفي و پس از طي مراحل قانوني و تاييد علوم و تحقيقات مرکز با اخذ تعهدات لازم نسبت به جذب و عقد قرارداد با آنان اقدام و بطور همزمان نیز نسبت به ثبت نام در اولين فراخوان و طي مراحل قانوني از طريق هيات امناي استاني اقدام نمايند.

وی افزود: شعب علوم و تحقیقات می توانند با هماهنگي معاونت عمران نسبت به تهيه و ساخت ساختمانهاي اداري، پژوهشي و آموزشي كارآمد و متناسب با شئونات علوم و تحقيقات و همچنین ساخت شهرك هاي علم و فناوري در زمين هاي موجود يا زمينهاي جديد و مناسب اقدام نمایند.

دکتر عباسپور در ادامه با اشاره به ايجاد و تصویب رشته هاي جديد تاکید کرد:  همانگونه كه در جلسات شوراي هماهنگي پردیس ها در سال ٩٠ بارها تاكيد شده بود، شعب بايد به سرعت نسبت به رسيدن به استاندارد هاي لازم گام بردارند، همچنين براي تسريع در تصويب رشته هاي موجود و افزايش رشته هاي مناسب شعب علوم و تحقیقات با تامين هيات علمي از بين افراد نخبه و داراي مدارج علمي بالا و نيز با توسعه فضا هاي آموزشي و پژوهشي هر چه سريعتر به صورت واحدهاي توانمند در توسعه شبكه تحصيلات تكميلي در کشور و سربلندی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی و کشور ايفاي نقش نمايند.

رییس علوم و تحقیقات با اشاره به پیش نویس آيين نامه نظارت و هماهنگي شعب علوم و تحقيقات گفت: این شعب تلاش می کنند به عنوان يك بازوي قدرتمند در جهت رشد و توسعه علم و فناوري در سطح استان و كشور و اقتدار بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامي گام بردارند، لذا در ايجاد رشته هاي جديد، وضعیت ساير واحدها، مد نظر قرار می گیرد و به صورت پوششي عمل می شود.

وی بر ادامه بر ساخت و سازها در واحدهای علوم و تحقیقات تاکید و تصریح کرد: ساخت و سازهای عمرانی در تمام حوزه ها سرعت گرفته و شعب به سمتی حرکت خواهند کرد که دارای فضای آموزشی و بخصوص پژوهشی شایسته مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند و همچنین باید زمين هاي مناسب براي احداث شهركهاي دانش بنيان و اهداف پژوهشی و آموزشی تهيه گردد.

دکتر عباسپوردر بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در واحد ها و شعب علوم و تحقیقات مقرر شد فناوري اطلاعات جدي گرفته شده و شبكه اطلاعاتي قوي بخصوص شبکه اطلاعات مراجع علمی در بين شعب علوم و تحقيقات ايجاد و همچنین ارتقاي سطح و توانمند سازي نيروهاي انساني اعم از كاركنان و هيات علمي در اولويت قرار گرفته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: علوم ، تحقیقات ، دانشگاه ، آزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.